Ze worden gebouwd door Nantong Cosco KHI Ship Engineering en Dalian Cosco KHI Ship Engineering, die er allebei vijf leveren. De levering is gepland tussen het vierde kwartaal van 2024 en het vierde kwartaal van 2025. Beide werven worden gecontroleerd door het staatsconglomeraat Cosco, dat tevens de gelijknamige containerrederij omvat.

Ze worden uitgerust met energie- en emissie-besparende technologieën, die volgens de rederij zowel kostenvoordelen opleveren als het milieu ontzien. Ze worden voor 60% gefinancierd met bankleningen, de andere 40% komt uit eigen middelen. Met een kostprijs per containerslot van 10.000 dollar zouden de schepen de investering in de huidige markt in enkele maanden terug kunnen verdienen.

Elk schip wordt gefinancierd met maximaal 60% aan bankleningen, het saldo komt uit eigen middelen. De bestelling brengt het orderboek van OOCL op 22 schepen. Volgens de groep sluit dat aan op de verwachte groei van de containermarkt in de komende jaren. OOCL werd medio 2017 overgenomen door Cosco.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding