De Deense groep heeft dit keer geen overnamebedrag bekend gemaakt. Aan twee eerder aangekondigde acquisities in de e-commerce sector wordt ruim 900 miljoen dollar uitgegeven. Voor de overname van het Amerikaanse Visible Supply Chain Management is 838 miljoen dollar uitgetrokken, voor het  de Nederlandse B2C Europe Holding betaalt Maersk 86 miljoen. De laatste deal moet overigens nog afgerond worden.

Maersk zegt vooral geïnteresseerd te zijn in ‘de disruptieve kracht van HUUB in het e-commerce domein’. Volgens Vincent Clerc, ceo ocean & logistics, krijgen klanten van Maersk dankzij de technologie van de Portugese startup ‘volledig geïntegreerde Maersk E-commerce Logistics-producten met moderne, zeer gebruiksvriendelijke klant- en partner-interfaces’.

Strategie

Maersk zette zijn strategie om zijn logistieke divisie te versterken, en minder afhankelijk te worden van zeevracht, ruim twee jaar geleden in. Als onderdeel daarvan werden douane-expediteurs Van der Grift en KGH overgenomen, alsmede het distributiebedrijf Performance Team. Maersk Growth, dat in het kader van de logistieke strategie werd opgezet, nam in mei 2019 al een belang in HUUB.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding