De investering van CMA CGM zorgt ervoor dat de rederij gebruik kan maken van de beschikbare vrachtruimte aan boord van Brittany Ferries-diensten naar het Verenigd Koninkrijk, Ierland en het Iberisch schiereiland, zo meldt de Franse rederij.

Meer roro

Volgens de Franse rederij kan door het vervoer van goederen aan boord van de roro-schepen van Brittany Ferries het aanbod van de CMA CGM in de roro-sector voor de Atlantische Oceaan en de noordkust van Frankrijk uitgebreid worden naar bestemmingen in het Verenigd Koninkrijk.

De samenwerking moet volgens CMA CGM ‘de weg vrijmaken voor Brittany Ferries om meer expertise op te doen op het gebied van vracht en logistiek’. Zo gaat de Franse rederij Brittany Ferries helpen met het vervoer van niet-begeleide trailers en is het de bedoeling om nieuwe transportdiensten aan te bieden. Door deze overeenkomst verwachten beide groepen nieuwe roro-diensten te kunnen introduceren.

Lng

Volgend jaar en in 2023 komen er twee nieuwe lng-aangedreven schepen de vloot van Brittany Ferries versterken. De nieuwe RoPax-schepen, ‘Salamanca’ en ‘Santoña’, gaan diensten varen tussen het Verenigd Koninkrijk en Spanje. RoPax is een type roro-schip dat zowel voertuigen als passagiers kan vervoeren. Daarnaast staat Brittany Ferries op het punt een nieuwe spoorvrachtdienst te introduceren. Tegen het einde van het 2022 biedt het bedrijf een onbegeleide dienst voor trailervervoer aan op het spoorwegnet van de Atlantische kust tussen Bayonne en Cherbourg.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding