Wärtsilä ontwikkelt techniek voor 12 lng-schepen CMA CGM

dual-fuel

De Finse motorenfabrikant Wärtsilä ontwikkelt de techniek voor twaalf nieuwe lng aangedreven containerschepen van de Franse rederij CMA CGM. Zo levert de motorenfabrikant voor elk schip vijf dual-fuel hulpmotoren.

De dual-fuel hulpmotoren kunnen ook al gebruikt worden voor alternatieve brandstoffen zoals biomethaan, synthetisch methaan en e-methaan, zo laat de motorenfabrikant weten. De zes containerschepen van 13.000 teu worden gebouwd bij de Chinese Hudong-Zhonghua Shipbuilding. De zes containerschepen van 15.000 teu zijn in aanbouw bij de scheepswerf Jiangnan Shipyard, ook gelegen in China.

De levering van de Wärtsilä-apparatuur aan de werven staat gepland voor dit jaar. Het eerste schip vaart naar verwachting in het derde kwartaal van 2023. Wärtsilä kreeg eerder een contract van CMA CGM om vergelijkbaar materiaal te leveren voor veertien schepen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Wärtsilä ontwikkelt techniek voor 12 lng-schepen CMA CGM | NT

Wärtsilä ontwikkelt techniek voor 12 lng-schepen CMA CGM

dual-fuel

De Finse motorenfabrikant Wärtsilä ontwikkelt de techniek voor twaalf nieuwe lng aangedreven containerschepen van de Franse rederij CMA CGM. Zo levert de motorenfabrikant voor elk schip vijf dual-fuel hulpmotoren.

De dual-fuel hulpmotoren kunnen ook al gebruikt worden voor alternatieve brandstoffen zoals biomethaan, synthetisch methaan en e-methaan, zo laat de motorenfabrikant weten. De zes containerschepen van 13.000 teu worden gebouwd bij de Chinese Hudong-Zhonghua Shipbuilding. De zes containerschepen van 15.000 teu zijn in aanbouw bij de scheepswerf Jiangnan Shipyard, ook gelegen in China.

De levering van de Wärtsilä-apparatuur aan de werven staat gepland voor dit jaar. Het eerste schip vaart naar verwachting in het derde kwartaal van 2023. Wärtsilä kreeg eerder een contract van CMA CGM om vergelijkbaar materiaal te leveren voor veertien schepen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement