Grote vraagtekens bij rederijplannen van Lidl

'logistiek lijnvaart onderschat'

Het initiatief van de Duitse grootgrutter Lidl om de haperende containerimport uit het Verre Oosten zelf ter hand te nemen met een eigen rederij Tailwind Shipping Lines, is in de Duitse logistiek en transportsector met de nodige scepsis ontvangen. De eerdere problemen die Lidl ondervond om de distributie vanuit de Duitse havens naar de eigen dc’s in eigen regie af te wikkelen, zijn voor velen een vingerwijzing dat de supermarktketen de logistieke uitdagingen grandioos onderschat.

shutterstock_1655092756-aangepast-OMA, Lidl containerschip
Foto: Shutterstock / OMA

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Grote vraagtekens bij rederijplannen van Lidl | NT

Grote vraagtekens bij rederijplannen van Lidl

'logistiek lijnvaart onderschat'

Het initiatief van de Duitse grootgrutter Lidl om de haperende containerimport uit het Verre Oosten zelf ter hand te nemen met een eigen rederij Tailwind Shipping Lines, is in de Duitse logistiek en transportsector met de nodige scepsis ontvangen. De eerdere problemen die Lidl ondervond om de distributie vanuit de Duitse havens naar de eigen dc’s in eigen regie af te wikkelen, zijn voor velen een vingerwijzing dat de supermarktketen de logistieke uitdagingen grandioos onderschat.

shutterstock_1655092756-aangepast-OMA, Lidl containerschip
Foto: Shutterstock / OMA

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen