IJzeren Rijn: NMBS toont mogelijkheden

Met de eerste goederentrein die donderdag 15 maart via een stukje van het historische tracé van de IJzeren Rijn van Antwerpen naar Duisburg reed, wilde de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS in de eerste plaats aantonen dat haar dochter B-Cargo klaar is om de verbinding zo snel mogelijk weer in gebruik te nemen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Het is opvallend hoe weinig mensen op de hoogte zijn van de kosten én de gevaren wanneer containers worden geladen/gelost. Dit blijft de verantwoordelijkheid van de bedrijven dus zij moeten investeren om deze te vermijden.

Geplaatst door: Rene Mertens op

Containers dienen vastgezet te worden met twistlocks en niet met spanbanden of ander ondeugelijk materiaal, en zeer zeker niet in een huiftrailer wat regelmatig gebeurt, mits deze voorzien zijn van twistlocks ! Daar buiten gebeurt het maar weinig dat een container “los schiet” van het containerchassis.

Geplaatst door: Frank Bakker / Esting Transport op

Er zijn vandaag de dag genoeg goede vastzetsystemen in de handel, de cruciale vraag is en blijft alleen: wil men er in investeren? Niet alleen qua equipment, maar ook qua personeel en qua tijd?

Geplaatst door: k.c.van kempen op

In de meeste gevallen dat er iets misgaat wordt dit veroorzaakt doordat de lading IN de container niet goed gestuwd is. De container zelf is en blijft helaas maar een verpakkingsmiddel, met geringe mogelijkheden tot vast zetten.

Geplaatst door: p rietveld op

Wie maakt er nog een berekening bij het vastzetten van lading (op een vrachtwagen)? Het is onvoorstelbaar hoe weinig kennis er is m.b.t. het goed vastzetten van lading. Bijvoorbeeld 6 sjorbanden voor 15 ton is echt niet genoeg. Reken het maar eens na….

Geplaatst door: j.c. fokker op
IJzeren Rijn: NMBS toont mogelijkheden | NT

IJzeren Rijn: NMBS toont mogelijkheden

Met de eerste goederentrein die donderdag 15 maart via een stukje van het historische tracé van de IJzeren Rijn van Antwerpen naar Duisburg reed, wilde de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS in de eerste plaats aantonen dat haar dochter B-Cargo klaar is om de verbinding zo snel mogelijk weer in gebruik te nemen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Het is opvallend hoe weinig mensen op de hoogte zijn van de kosten én de gevaren wanneer containers worden geladen/gelost. Dit blijft de verantwoordelijkheid van de bedrijven dus zij moeten investeren om deze te vermijden.

Geplaatst door: Rene Mertens op

Containers dienen vastgezet te worden met twistlocks en niet met spanbanden of ander ondeugelijk materiaal, en zeer zeker niet in een huiftrailer wat regelmatig gebeurt, mits deze voorzien zijn van twistlocks ! Daar buiten gebeurt het maar weinig dat een container “los schiet” van het containerchassis.

Geplaatst door: Frank Bakker / Esting Transport op

Er zijn vandaag de dag genoeg goede vastzetsystemen in de handel, de cruciale vraag is en blijft alleen: wil men er in investeren? Niet alleen qua equipment, maar ook qua personeel en qua tijd?

Geplaatst door: k.c.van kempen op

In de meeste gevallen dat er iets misgaat wordt dit veroorzaakt doordat de lading IN de container niet goed gestuwd is. De container zelf is en blijft helaas maar een verpakkingsmiddel, met geringe mogelijkheden tot vast zetten.

Geplaatst door: p rietveld op

Wie maakt er nog een berekening bij het vastzetten van lading (op een vrachtwagen)? Het is onvoorstelbaar hoe weinig kennis er is m.b.t. het goed vastzetten van lading. Bijvoorbeeld 6 sjorbanden voor 15 ton is echt niet genoeg. Reken het maar eens na….

Geplaatst door: j.c. fokker op