Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
De grote spoorwegmaatschappijen in Europa willen dat de EU-landen tot 2020 ruim 145 miljard euro investeren in zes speciale lijnen. Bovenaan de prioriteitenlijst staat de lijn Rotterdam-Genua via Zwitserland, waarvan de Betuweroute deel uitmaakt. Dat wordt in Europa de belangrijkste en snelst groeiende corridor als de spoorwegen hun zin krijgen.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Het is van den zotte dat derden voor de kosten op moeten draaien van de problemen bij de ECT
Het wordt echt hoog tijd dat de contractrelaties in de haven zodanig veranderen dat er een één op één relatie onstaat tussen degene die een dienst levert en degene die de dienst ontvangt. De slechte prestatie wordt dan vanzelfsprekend afgestraft. Dit levert een systeem op dat zichzelf scherp houdt. Het huidige systeem met de THC’s staat deze belangrijke stap in de weg.
De buitenproportionele stellingname van ECT heb ik met verbijstering vernomen. In één woord onbegrijpelijk. Deze vorm van Holland promotie kunnen we missen als kiespijn; wekenlang was onze haven lachertje van de hele wereld en heeft daardoor behoorlijk veel van haar elan ingeboet.
Het kan niet opgaan dat men de Expediteurs ea firma’s de kosten gaat laten betalen omwille van de problemen zoals bij ECT.
Dergelijke praktijken noem ik stuisvogelpolitiek.
Wie een probleem veroorzaakt dient het dan ook zelf op te lossen.
Zijn zij hiertoe niet in staat, is er een structureel probleem. En dienen zij zich best eens dringend te reorganiseren.
Als binnenvaart operator zijn wij tot op heden aan forse kosten blijven hangen. De veroorzker zou de kosten moeten betalen. Indien, om wat voor reden dan ook dit niet realiseerbaar is, dan zou minstens de lading de kosten moeten compenseren.
1. Er is géén sprake van overmacht;
2. Zelfs als er sprake is van overmacht dan nog draagt ECT daarvoor de risico;
3. De gedachte dat de klant moet betalen voor het tekortschieten van de dienstverlener kan alleen voortkomen uit het gevoel van zekerheid dat de klant nergens naar toe kan.
waarom betalen voor problemen die bij een miljoenenbedrijf niet voor mogen komen