Lawaaiige trein in 2020 niet meer welkom aan de Rijn

Met ingang van 2020 mogen luidruchtige treinen niet meer door dichtbevolkte gebieden aan de Duitse Midden-Rijn rijden.

Dat het de Bundesrat, de Duitse ‘Eerste Kamer’, bepaald op voorstel van de deelstaten Rijnland-Palts en Hessen.

Rijnland-Palts en Hessen willen dat het gebruik van stillere treinen wordt bevorderd. Daarmee kan het lawaai in het Rijndal, waar dagelijks vele tientallen treinen doorheen denderen, worden gehalveerd.

De Bundesrat heeft ook een voorstel van beide lidstaten overgenomen om in 2017 de zogenoemde ‘spoorbonus’ af te schaffen. Die bonus houdt in dat Duitsland treinlawaai milder beoordeelt dan lawaai door andere modaliteiten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Lawaaiige trein in 2020 niet meer welkom aan de Rijn | NT

Lawaaiige trein in 2020 niet meer welkom aan de Rijn

Met ingang van 2020 mogen luidruchtige treinen niet meer door dichtbevolkte gebieden aan de Duitse Midden-Rijn rijden.

Dat het de Bundesrat, de Duitse ‘Eerste Kamer’, bepaald op voorstel van de deelstaten Rijnland-Palts en Hessen.

Rijnland-Palts en Hessen willen dat het gebruik van stillere treinen wordt bevorderd. Daarmee kan het lawaai in het Rijndal, waar dagelijks vele tientallen treinen doorheen denderen, worden gehalveerd.

De Bundesrat heeft ook een voorstel van beide lidstaten overgenomen om in 2017 de zogenoemde ‘spoorbonus’ af te schaffen. Die bonus houdt in dat Duitsland treinlawaai milder beoordeelt dan lawaai door andere modaliteiten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement