De terminal kan daarmee complete treinen in een keer ontvangen, zonder dat die eerst gesplitst hoeven te worden, zegt Peter Stolk, head of ports van P&O Ferries. De verlenging moet over twee maanden klaar zijn.

Volgens de ferryrederij is het aanbod van spoorvracht voor vervoer naar Groot-Brittannië de afgelopen twee jaar meer dan verdubbeld en ligt er voor dit jaar weer een sterke groei in het verschiet. Op dit moment worden 26 in- en uitgaande treinen per week behandeld. Met de uitbreiding kan dat omhoog naar 32 treinen.

Veel van het extra aanbod wordt uit Polen aangeleverd door ERS Railways en moet naar Engeland. De vracht wordt door P&O Ferries naar Hull en Teesport verscheept en door Stena Line, dat een aangrenzende terminal exploiteert, naar Harwich en Killingholme. Het project is in samenwerking tussen deze twee rederijen, ERS Railways en Havenbedrijf Rotterdam tot stand gekomen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement