Distri Rail weer naar RWG en APMT2

Rotterdam

Distri Rail heeft de bediening van de containerterminals RWG en APMT2 op de Maasvlakte met zijn Duisburg-shuttle met ingang van deze maand hervat.

De spoorvervoerder stopte daar een half jaar geleden mee, naar eigen zeggen omdat de dienstverlening van de twee nieuwe terminals veel te wensen overliet. Volgens Sander de Roo van Distri Rail is er de afgelopen maanden intensief overleg gevoerd met RWG en APMT2 en heeft dat toezeggingen op het gebied van beschikbaarheid en afhandelingssnelheid opgeleverd.

APMT2 wordt voorlopig één maal per week aangelopen, RWG twee keer. Distri Rail verbindt nog vijf Rotterdamse terminals met Duisburg: Euromax (drie maal per week), APMT-R (4x), ECT Delta (4x), C. Ro Ports Terminal (5x) en het Rail Service Centre Eem/Waalhaven (6x). De spooroperator wil het aantal terminals en de frequentie graag verder opvoeren als de markt daar om vraagt.

Reacties

Is dit nu de zogenaamde CER – Container Enchange Route waar Niek Stam het over had. Dit werk gedaan moest worden door medewerkers van RWG, ECT en APMTR II.

Geplaatst door: J.Jacobs op
Distri Rail weer naar RWG en APMT2 | NT

Distri Rail weer naar RWG en APMT2

Rotterdam

Distri Rail heeft de bediening van de containerterminals RWG en APMT2 op de Maasvlakte met zijn Duisburg-shuttle met ingang van deze maand hervat.

De spoorvervoerder stopte daar een half jaar geleden mee, naar eigen zeggen omdat de dienstverlening van de twee nieuwe terminals veel te wensen overliet. Volgens Sander de Roo van Distri Rail is er de afgelopen maanden intensief overleg gevoerd met RWG en APMT2 en heeft dat toezeggingen op het gebied van beschikbaarheid en afhandelingssnelheid opgeleverd.

APMT2 wordt voorlopig één maal per week aangelopen, RWG twee keer. Distri Rail verbindt nog vijf Rotterdamse terminals met Duisburg: Euromax (drie maal per week), APMT-R (4x), ECT Delta (4x), C. Ro Ports Terminal (5x) en het Rail Service Centre Eem/Waalhaven (6x). De spooroperator wil het aantal terminals en de frequentie graag verder opvoeren als de markt daar om vraagt.

Reacties

Is dit nu de zogenaamde CER – Container Enchange Route waar Niek Stam het over had. Dit werk gedaan moest worden door medewerkers van RWG, ECT en APMTR II.

Geplaatst door: J.Jacobs op