Rail Cargo zet meer lading op spoor van en naar Rijeka

kroatië

Rail Cargo Group, de goederendochter van Östrerreichische Bundesbahn, verstevigt de banden met de haven van Rijeka, in Kroatië. Een ‘memorandum of understanding’ is onlangs getekend door Rail Cargo en het havenbestuur van de Kroatische haven aan de Adriatische Zee.

Deze overeenkomst houdt in dat intermodaal vervoer tussen Rijeka en bestemmingen in Midden-Europa zal worden bevorderd. Met andere havens aan de Adriatische Zee, zoals Koper (Slovenië) en het Italiaanse Triëst, heeft de ÖBB-goederendivisie soortgelijke akkoorden gesloten. Rail Cargo onderhoudt op die havens al geregelde spoordiensten.

Intermodaal vervoer

De haven van Rijeka werkt aan een project om het intermodale vervoer te ontwikkelen en zo meer lading van de weg naar het spoor te halen. Dat project wordt gesteund door de Wereldbank met 186,6 miljoen euro. Het project heeft een looptijd van drie tot vier jaar.

De Adriatische havens willen zich ontwikkelen tot een serieus alternatief voor de Europese ‘westhavens’, zoals Rotterdam en Antwerpen, in de containerlijnvaart van en naar Europa.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Rail Cargo zet meer lading op spoor van en naar Rijeka | NT

Rail Cargo zet meer lading op spoor van en naar Rijeka

kroatië

Rail Cargo Group, de goederendochter van Östrerreichische Bundesbahn, verstevigt de banden met de haven van Rijeka, in Kroatië. Een ‘memorandum of understanding’ is onlangs getekend door Rail Cargo en het havenbestuur van de Kroatische haven aan de Adriatische Zee.

Deze overeenkomst houdt in dat intermodaal vervoer tussen Rijeka en bestemmingen in Midden-Europa zal worden bevorderd. Met andere havens aan de Adriatische Zee, zoals Koper (Slovenië) en het Italiaanse Triëst, heeft de ÖBB-goederendivisie soortgelijke akkoorden gesloten. Rail Cargo onderhoudt op die havens al geregelde spoordiensten.

Intermodaal vervoer

De haven van Rijeka werkt aan een project om het intermodale vervoer te ontwikkelen en zo meer lading van de weg naar het spoor te halen. Dat project wordt gesteund door de Wereldbank met 186,6 miljoen euro. Het project heeft een looptijd van drie tot vier jaar.

De Adriatische havens willen zich ontwikkelen tot een serieus alternatief voor de Europese ‘westhavens’, zoals Rotterdam en Antwerpen, in de containerlijnvaart van en naar Europa.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement