Beperkte operatie RSC Rotterdam door nieuwe software

Vertragingen

Door problemen met de overgang naar een nieuw operationeel systeem bij railterminal RSC Rotterdam kon de terminal afgelopen week maar zeer beperkt opereren. Afgelopen vrijdag heeft de terminal daarom besloten om weer terug te schakelen naar het oude systeem om zo de problemen op te lossen.

Dit laat vervoerder Metrans weten in een nieuwsupdate. ‘De algehele operationele prestaties blijven sterk onder onze verwachtingen. En we kunnen niet garanderen dat deze prestaties in de komende uren zullen verbeteren tot een acceptabel niveau’, schreef de klantenservice van de terminal vrijdag in een brief aan zijn klanten die Metrans heeft bijgevoegd.

Achterstanden

RSC Rotterdam liet in de brief weten de toegang voor vrachtwagens te hebben gesloten tot maandagochtend 6 uur. Vanaf zondag 3 uur zou de terminal teruggeschakeld zijn naar het oude systeem waarna de achterstanden ingelopen kunnen worden. ‘Het probleem ligt bij de overgang naar een nieuw computersysteem. Daardoor was er sprake van vertragingen. Het gaat nu steeds beter’, zei Edward Koudijzer, Managing Director bij RSC Rotterdam, afgelopen vrijdag over de situatie. De railterminal wil hier verder niet over uitwijden.

In de nieuwsupdate van afgelopen vrijdag meldde Metrans dat het afhandelen van treinen zeer lang duurt. Op vrijdag bedroeg de vertraging volgens de vervoerder vier dagen. ‘Het is RSC dit weekend gelukt om terug te gaan naar het oude systeem. Maar nu moeten we een week achterstand gaan verwerken’, zegt Marc Janssen, director operations van vervoerder Hupac over de situatie.

Volgens Pieter Hazejager, Director of Operations bij Railforce One, heeft de situatie veel impact gehad in de haven. ‘Wij maken zelf geen gebruik van de terminal. Maar doordat het afhandelen van treinen zo langzaam ging, konden er minder treinen worden opgesteld bij de terminal. Daardoor moesten vervoerders uitwijken naar andere emplacementen. Uiteindelijk zorgt dat voor minder ruimte in het havengebied. Wij merken daardoor ook dat er treinen met vertraging vertrekken en aankomen.’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Beperkte operatie RSC Rotterdam door nieuwe software | NT

Beperkte operatie RSC Rotterdam door nieuwe software

Vertragingen

Door problemen met de overgang naar een nieuw operationeel systeem bij railterminal RSC Rotterdam kon de terminal afgelopen week maar zeer beperkt opereren. Afgelopen vrijdag heeft de terminal daarom besloten om weer terug te schakelen naar het oude systeem om zo de problemen op te lossen.

Dit laat vervoerder Metrans weten in een nieuwsupdate. ‘De algehele operationele prestaties blijven sterk onder onze verwachtingen. En we kunnen niet garanderen dat deze prestaties in de komende uren zullen verbeteren tot een acceptabel niveau’, schreef de klantenservice van de terminal vrijdag in een brief aan zijn klanten die Metrans heeft bijgevoegd.

Achterstanden

RSC Rotterdam liet in de brief weten de toegang voor vrachtwagens te hebben gesloten tot maandagochtend 6 uur. Vanaf zondag 3 uur zou de terminal teruggeschakeld zijn naar het oude systeem waarna de achterstanden ingelopen kunnen worden. ‘Het probleem ligt bij de overgang naar een nieuw computersysteem. Daardoor was er sprake van vertragingen. Het gaat nu steeds beter’, zei Edward Koudijzer, Managing Director bij RSC Rotterdam, afgelopen vrijdag over de situatie. De railterminal wil hier verder niet over uitwijden.

In de nieuwsupdate van afgelopen vrijdag meldde Metrans dat het afhandelen van treinen zeer lang duurt. Op vrijdag bedroeg de vertraging volgens de vervoerder vier dagen. ‘Het is RSC dit weekend gelukt om terug te gaan naar het oude systeem. Maar nu moeten we een week achterstand gaan verwerken’, zegt Marc Janssen, director operations van vervoerder Hupac over de situatie.

Volgens Pieter Hazejager, Director of Operations bij Railforce One, heeft de situatie veel impact gehad in de haven. ‘Wij maken zelf geen gebruik van de terminal. Maar doordat het afhandelen van treinen zo langzaam ging, konden er minder treinen worden opgesteld bij de terminal. Daardoor moesten vervoerders uitwijken naar andere emplacementen. Uiteindelijk zorgt dat voor minder ruimte in het havengebied. Wij merken daardoor ook dat er treinen met vertraging vertrekken en aankomen.’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement