Haven Duisport onderzoekt mogelijkheden magnetische treinen

MagRail

De haven van Duisport gaat samen met Nevomo, ontwikkelaar van de MagRail technologie, onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor het implementeren van de MagRail technologie in de Duitse binnenhaven. Het gaat om een magnetisch railsysteem dat geïntegreerd kan worden in de bestaande spoorweginfrastructuur zodat zowel traditionele treinen als magnetisch zwevende voertuigen over het spoor kunnen rijden.

Nevomo en Duisport hebben hiervoor een Memorandum of Understanding ondertekend. Het gaat om treinen die een snelheid van 550 kilometer per uur kunnen bereiken. De technologie is ontworpen om de capaciteit op bestaande spoorlijnen te vergroten.

Met MagRail wordt het mogelijk voor zowel magnetische voertuigen als conventionele treinen om op dezelfde lijnen te rijden zonder dat er wijzigingen aan het bestaande rollend materieel moeten worden aangebracht. Daarnaast is het voor het vrachtvervoer interessant dat treinen met deze technologie elektrisch kunnen rijden in gebieden die niet geëlektrificeerd zijn, zoals terminals en havens.

Hieronder wordt uitgelegd hoe de technologie werkt:

https://www.youtube.com/watch?v=IrQ10eN57HY

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Haven Duisport onderzoekt mogelijkheden magnetische treinen | NT

Haven Duisport onderzoekt mogelijkheden magnetische treinen

MagRail

De haven van Duisport gaat samen met Nevomo, ontwikkelaar van de MagRail technologie, onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor het implementeren van de MagRail technologie in de Duitse binnenhaven. Het gaat om een magnetisch railsysteem dat geïntegreerd kan worden in de bestaande spoorweginfrastructuur zodat zowel traditionele treinen als magnetisch zwevende voertuigen over het spoor kunnen rijden.

Nevomo en Duisport hebben hiervoor een Memorandum of Understanding ondertekend. Het gaat om treinen die een snelheid van 550 kilometer per uur kunnen bereiken. De technologie is ontworpen om de capaciteit op bestaande spoorlijnen te vergroten.

Met MagRail wordt het mogelijk voor zowel magnetische voertuigen als conventionele treinen om op dezelfde lijnen te rijden zonder dat er wijzigingen aan het bestaande rollend materieel moeten worden aangebracht. Daarnaast is het voor het vrachtvervoer interessant dat treinen met deze technologie elektrisch kunnen rijden in gebieden die niet geëlektrificeerd zijn, zoals terminals en havens.

Hieronder wordt uitgelegd hoe de technologie werkt:

https://www.youtube.com/watch?v=IrQ10eN57HY

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement