Rail Cargo Group heeft een uitgebreid netwerk in China en werkte tot nu toe met verschillende partners. Het nieuwe dochterbedrijf in China moet dit vanaf volgende maand overnemen.

‘Het nieuwe bedrijf versterkt onze verkoopactiviteiten in China en vermindert de afhankelijkheid van externe partijen’, zegt bestuursvoorzitter Clemens Först tegen het Duitse transportvakblad DVZ. Een woordvoerder laat bovendien weten dat het onderhandelen met klanten hierdoor sneller gaat omdat niet alle communicatie via een partner hoeft te lopen.

De Oostenrijkse vervoerder is bovendien bezig met het uitbreiden van de middencorridor van de Nieuwe Zijderoute. Sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne biedt het bedrijf de route via Azerbeidzjan en de Zwarte Zee aan als alternatief voor de route via Rusland. ‘De transittijd over de middencorridor bedraagt nu 30 dagen. Wat er gaat gebeuren in Oekraïne is erg onzeker. We hebben alternatieven nodig’, aldus een woordvoerder.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement