‘Volledige elektrificatie spoornet onrealistisch, focus op batterijtrein’

HVO als tussenoplossing

Volledige elektrificatie van het Europese spoornetwerk voor 2050 is niet realistisch. De EU moet zich daarom niet alleen focussen op de infrastructuur, maar vooral ook op de ontwikkeling van locomotieven die op batterijen kunnen rijden waar geen bovenleiding is. Dit claimt EARRL, de Europese organisatie voor verhuurders van spoorwegmaterieel zoals Akiem, Beacon en Cargounit.

Batterijlocomotief, Lage Weide
Foto: SpoorPro/Kenneth Steffers

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Volledige elektrificatie spoornet onrealistisch, focus op batterijtrein’ | NT

‘Volledige elektrificatie spoornet onrealistisch, focus op batterijtrein’

HVO als tussenoplossing

Volledige elektrificatie van het Europese spoornetwerk voor 2050 is niet realistisch. De EU moet zich daarom niet alleen focussen op de infrastructuur, maar vooral ook op de ontwikkeling van locomotieven die op batterijen kunnen rijden waar geen bovenleiding is. Dit claimt EARRL, de Europese organisatie voor verhuurders van spoorwegmaterieel zoals Akiem, Beacon en Cargounit.

Batterijlocomotief, Lage Weide
Foto: SpoorPro/Kenneth Steffers

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu