DPD en Hermes Logistik willen verregaande samenwerking

Pakjesvervoerders DPD en Hermes Logistik Gruppe onderzoeken de mogelijkheden om intensief te gaan samenwerken. Beide partijen beogen een coöperatie inzake expres- en pakjesvervoer alsook voor wat logistieke dienstverlening betreft.

In de eerste plaats zal worden gezocht naar de leefbaarheid van een gezamenlijke exploitatie van de logistieke infrastructuur en de aanwezige transportnetwerken. Niet alleen zullen de leveringsrondes gedeeld worden, maar het is ook de bedoeling om de laadruimte maximaal te benutten. Naast de mogelijke synergieën die dit voor DPD en Hermes Logistik Gruppe (HLG) oplevert, wil men ook nagaan wat de servicevoordelen voor de klant zijn.

Volgens Arnold Schroven, ceo van DPD, vullen beide ondernemingen zowel qua aanbod als qua sterktes elkaar op diverse niveaus aan. DPD focust zich op de B2B-markt, terwijl HLG sterk staat in het B2C-segment.

Medio 2009 worden tastbare resultaten van de toenadering verwacht en zullen concrete plannen kenbaar worden gemaakt. Door deze samenwerking ontstaat een belangrijke concurrent voor DHL en andere marktleiders in het pakjesvervoer. (zie De Lloyd 15/12/2008)

DPD en Hermes Logistik willen verregaande samenwerking | NT

DPD en Hermes Logistik willen verregaande samenwerking

Pakjesvervoerders DPD en Hermes Logistik Gruppe onderzoeken de mogelijkheden om intensief te gaan samenwerken. Beide partijen beogen een coöperatie inzake expres- en pakjesvervoer alsook voor wat logistieke dienstverlening betreft.

In de eerste plaats zal worden gezocht naar de leefbaarheid van een gezamenlijke exploitatie van de logistieke infrastructuur en de aanwezige transportnetwerken. Niet alleen zullen de leveringsrondes gedeeld worden, maar het is ook de bedoeling om de laadruimte maximaal te benutten. Naast de mogelijke synergieën die dit voor DPD en Hermes Logistik Gruppe (HLG) oplevert, wil men ook nagaan wat de servicevoordelen voor de klant zijn.

Volgens Arnold Schroven, ceo van DPD, vullen beide ondernemingen zowel qua aanbod als qua sterktes elkaar op diverse niveaus aan. DPD focust zich op de B2B-markt, terwijl HLG sterk staat in het B2C-segment.

Medio 2009 worden tastbare resultaten van de toenadering verwacht en zullen concrete plannen kenbaar worden gemaakt. Door deze samenwerking ontstaat een belangrijke concurrent voor DHL en andere marktleiders in het pakjesvervoer. (zie De Lloyd 15/12/2008)