Wegvervoer-cao: werkgevers en bonden nog ver uit elkaar

Het loonoverleg in het Nederlandse beroepsgoederenvervoer over de weg is gisteren zonder resultaat afgebroken. De bonden eisen 3% loonsverhoging, de werkgevers houden vast aan de nullijn.

Transport en Logistiek Nederland (TLN) hervat het overleg met FNV Bondgenoten, CNV Vakmensen en de Unie volgende week dinsdag.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Van een a,sociale bedrijfstak als het wegvervoer, waar bedrijf A het verlies niet gunt aan bedrijf B kan men zoiets verwachten."Lang leve" de liberalisering in deze bedrijfstak, waar oude gevestidge ondernemingen het loodje moesten leggen, vanwege de nieuwkomers die dachten dat er goud was te verdienen.Dat ook nog over de rug van de werknemers.Wat chauffeurs tekort op termijn,die kunnen allemaal een hengel kopen en gaan vissen,Polen en andere Oost Europeanen genoeg die het werk overnem

Geplaatst door: G.van Westreenen (gep: chauffeur) op

m.a.w. De chauffeur moet de lasten van de ondernemer maar dragen?
Het zijn niet de chauffeurs die onderhandelen over vrachtprijzen,elkaar kapot concureren over onze rug. Never!!!
Ondernemers risico.

Geplaatst door: H.D. Pap op

dus de hart werkende chauffeurs moeten hier weer voor op draaien, dit is niet rieel en dus gaan er hardere aktie,s volgen.

Geplaatst door: k.eenkhoorn op
Wegvervoer-cao: werkgevers en bonden nog ver uit elkaar | NT

Wegvervoer-cao: werkgevers en bonden nog ver uit elkaar

Het loonoverleg in het Nederlandse beroepsgoederenvervoer over de weg is gisteren zonder resultaat afgebroken. De bonden eisen 3% loonsverhoging, de werkgevers houden vast aan de nullijn.

Transport en Logistiek Nederland (TLN) hervat het overleg met FNV Bondgenoten, CNV Vakmensen en de Unie volgende week dinsdag.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Van een a,sociale bedrijfstak als het wegvervoer, waar bedrijf A het verlies niet gunt aan bedrijf B kan men zoiets verwachten."Lang leve" de liberalisering in deze bedrijfstak, waar oude gevestidge ondernemingen het loodje moesten leggen, vanwege de nieuwkomers die dachten dat er goud was te verdienen.Dat ook nog over de rug van de werknemers.Wat chauffeurs tekort op termijn,die kunnen allemaal een hengel kopen en gaan vissen,Polen en andere Oost Europeanen genoeg die het werk overnem

Geplaatst door: G.van Westreenen (gep: chauffeur) op

m.a.w. De chauffeur moet de lasten van de ondernemer maar dragen?
Het zijn niet de chauffeurs die onderhandelen over vrachtprijzen,elkaar kapot concureren over onze rug. Never!!!
Ondernemers risico.

Geplaatst door: H.D. Pap op

dus de hart werkende chauffeurs moeten hier weer voor op draaien, dit is niet rieel en dus gaan er hardere aktie,s volgen.

Geplaatst door: k.eenkhoorn op