Van den Bosch draait Nederland deels de rug toe

Van den Bosch Transporten keert Nederland voor een deel van de omzet de rug toe. Het bedrijf uit Erp is de aanhoudende discussies over de inzet van buitenlandse chauffeurs beu.

Van den Bosch overweegt ook zijn hoofdkantoor, dat nu in het Brabantse Erp is gevestigd, naar het buitenland te verhuizen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Weer een NL bedrijf weg uit Nederland LANG LEVEN DE FNV!! Kunnen we die club niet uitvlaggen??

Geplaatst door: mathieu op

VdenB heeft 2 keuzes

Conformeren aan de eisen van de vakbonden en vroeger dan laat koppie onder gaan.
Of daadwerkelijk vertrekken en redden wat er te redden valt. Deze problematiek komt niet voort uit VdenB maar komt voort uit halfslachtige regelgeving..

Geplaatst door: Tjeerd op

@gerard. ik weet donders goed wat het probleem is, ik ben zelf al 28 jaar chauffeur en zie maar al te goed wat er speelt. Maar je moet ook zien welke ja-knikkers er bij de vakbonden zitten. Toen de grote bedrijven in Belgie massaal Polen aannamen, zaten de bazen met de top van de vakbonden in dure sterrenrestaurants in Brussel te lunchen, al dan niet met de nodige politici van dezelfde strekking erbij. Toen de kleine bedrijfjes Moe chauffeurs aannamen, toen was het concurrentievervalsing.

Geplaatst door: evy willems op

@evy willems
Als je niet weet wat het probleem is het beter je commentaar voor je te houden.Het gaat hier om concurentievervalsing in een ergelijke vorm,door een prominent lid van TLN.Maar ja die kijkt alleen maar toe,ja dat lid mocht eens weglopen,dat scheelt weer veel eurojes aan contributie.En hij was of is nog lid van de CAO delegatie leuker kun je het toch niet maken.De stafmedewerkers in het bewuste bedrijf doen hun mond niet open die volgen hun werkgever slaafs,allemaal jaknikkers dus.

Geplaatst door: Gerard van Westreenen(gep:chauffeur) op

@ E Verhoef: u vergeet dat die Hongaarse chauffeurs dus wel 3 weken aan een stuk in West-Europa onderweg zijn, en West-Europese prijzen betalen aan de parkings waar ze eten. Waarom presteren die chauffeurs ondermaats: omdat ze het gevoel hebben uitgebuit te worden natuurlijk! VDB moet zich aan de geldende sociale wetgeving & cabotageregels houden. Alles andere is fraude en moet beboet worden zodat er een level playing field is met eerlijke tpteurs (en die zijn er nog).De wet is geen vod papi

Geplaatst door: M op

ja ja weer een nederlands bedrijf gaat uitvlaggen, dus weer minder wegenbelasting enzv enzv wat wordt ontvangen in nederland, vele bedrijven zijn hun voorgegaan postma ijhorst enzv enzv gaat steeds beter in NEDERLAND HET WORDT WEL Naar de filisteinen geholpen………………….

Geplaatst door: keesjan op

@ Niek Stam. Ik vindt dat Jaak voor een groot stuk gelijk heeft, de Nederlandse en Belgische vakbonden komen tegenwoordig meer op voor de MOE chauffeurs dan voor de eigen chauffeurs, dit in tegenstelling tot Duitse vakbonden waar de eigen leden op de eerste plaats komen en ze zich geen moer aantrekken van die buitenlanders. Cabotage veel strenger controleren ja, FNV als Moeder Teresa van de Hongaren en andere MOE chauffeurs, nee. De vakbond naar zijn kerntaak, eigen leden behartigen.

Geplaatst door: evy willems op
Van den Bosch draait Nederland deels de rug toe | NT

Van den Bosch draait Nederland deels de rug toe

Van den Bosch Transporten keert Nederland voor een deel van de omzet de rug toe. Het bedrijf uit Erp is de aanhoudende discussies over de inzet van buitenlandse chauffeurs beu.

Van den Bosch overweegt ook zijn hoofdkantoor, dat nu in het Brabantse Erp is gevestigd, naar het buitenland te verhuizen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Weer een NL bedrijf weg uit Nederland LANG LEVEN DE FNV!! Kunnen we die club niet uitvlaggen??

Geplaatst door: mathieu op

VdenB heeft 2 keuzes

Conformeren aan de eisen van de vakbonden en vroeger dan laat koppie onder gaan.
Of daadwerkelijk vertrekken en redden wat er te redden valt. Deze problematiek komt niet voort uit VdenB maar komt voort uit halfslachtige regelgeving..

Geplaatst door: Tjeerd op

@gerard. ik weet donders goed wat het probleem is, ik ben zelf al 28 jaar chauffeur en zie maar al te goed wat er speelt. Maar je moet ook zien welke ja-knikkers er bij de vakbonden zitten. Toen de grote bedrijven in Belgie massaal Polen aannamen, zaten de bazen met de top van de vakbonden in dure sterrenrestaurants in Brussel te lunchen, al dan niet met de nodige politici van dezelfde strekking erbij. Toen de kleine bedrijfjes Moe chauffeurs aannamen, toen was het concurrentievervalsing.

Geplaatst door: evy willems op

@evy willems
Als je niet weet wat het probleem is het beter je commentaar voor je te houden.Het gaat hier om concurentievervalsing in een ergelijke vorm,door een prominent lid van TLN.Maar ja die kijkt alleen maar toe,ja dat lid mocht eens weglopen,dat scheelt weer veel eurojes aan contributie.En hij was of is nog lid van de CAO delegatie leuker kun je het toch niet maken.De stafmedewerkers in het bewuste bedrijf doen hun mond niet open die volgen hun werkgever slaafs,allemaal jaknikkers dus.

Geplaatst door: Gerard van Westreenen(gep:chauffeur) op

@ E Verhoef: u vergeet dat die Hongaarse chauffeurs dus wel 3 weken aan een stuk in West-Europa onderweg zijn, en West-Europese prijzen betalen aan de parkings waar ze eten. Waarom presteren die chauffeurs ondermaats: omdat ze het gevoel hebben uitgebuit te worden natuurlijk! VDB moet zich aan de geldende sociale wetgeving & cabotageregels houden. Alles andere is fraude en moet beboet worden zodat er een level playing field is met eerlijke tpteurs (en die zijn er nog).De wet is geen vod papi

Geplaatst door: M op

ja ja weer een nederlands bedrijf gaat uitvlaggen, dus weer minder wegenbelasting enzv enzv wat wordt ontvangen in nederland, vele bedrijven zijn hun voorgegaan postma ijhorst enzv enzv gaat steeds beter in NEDERLAND HET WORDT WEL Naar de filisteinen geholpen………………….

Geplaatst door: keesjan op

@ Niek Stam. Ik vindt dat Jaak voor een groot stuk gelijk heeft, de Nederlandse en Belgische vakbonden komen tegenwoordig meer op voor de MOE chauffeurs dan voor de eigen chauffeurs, dit in tegenstelling tot Duitse vakbonden waar de eigen leden op de eerste plaats komen en ze zich geen moer aantrekken van die buitenlanders. Cabotage veel strenger controleren ja, FNV als Moeder Teresa van de Hongaren en andere MOE chauffeurs, nee. De vakbond naar zijn kerntaak, eigen leden behartigen.

Geplaatst door: evy willems op