Het bedrijf is de laatste jaren regelmatig door de vervoersbonden van FNV en CNV aangevallen wegens ‘sociale dumping’. Het zou Hongaarse chauffeurs in Nederlandse dienst hebben gehad, maar geen loon naar Nederlandse normen hebben betaald.

Het zou daarbij gaan om Hongaren die via de Hongaarse vestiging Silo Tank Kft werden ingezet. Van den Bosch stelt dat deze chauffeurs in Hongaarse dienst waren. Ze zouden trouwens, zegt de vervoerder 1600 euro netto ontvangen voor drie weken werken. Dat is veel meer dan het uurloon van twee à drie euro, waar FNV Bondgenoten het volgens Van den Bosch over heeft.

Van den Bosch klaagt over het gebrek aan duidelijkheid en eenduidigheid in de Europese regelgeving met betrekking tot de betaling van chauffeurs in het grensoverschrijdende vervoer. Het bedrijf vindt dat Transport en Logistiek Nederland (TLN) en de vakbonden nu snel met eenduidige regels moeten komen voor de Nederlandse situatie. Gebeurt dat niet dan dreigt Van den Bosch Nederland helemaal te verlaten.