Als kleine jongen droomde Carel (nu 32) al van een baan in de transportwereld. ‘Ik haalde op mijn achttiende meteen mijn rijbewijs en direct daarna het chauffeursdiploma, maar na één jaar internationaal spatte mijn droom uiteen. Ik had het teveel geromantiseerd.’ Hij ging daarna aan de slag in het familiebedrijf en toen zijn ouders in 2008 de kinderen bij elkaar riepen om over de toekomst van het bedrijf te praten, wilde hij het overnemen. ‘Ik zie het als mijn taak om Addink een gezond bedrijf te laten zijn waar mensen met plezier werken.’
Alleen brak in 2008 de crisis uit. Samen met zus Manon werden de pijlen op andere markten gericht. Addink voorzag de groeiende behoefte aan transport naar particulieren en verlegde de focus van business-to-business naar particulieren voor met name buitenmaatse goederen zoals blokhutten en tuinhout. Ook staal (lengte 6 meter) en warmtewisselaars voor WKO-installaties bijvoorbeeld zijn geen probleem voor Addink.
Vanaf 2015 kreeg Carel Addink de dagelijkse leiding over het bedrijf en nu is hij directeur-grootaandeelhouder van Addink Distributie, met veertig medewerkers. De komende tijd wil hij het bedrijf verder moderniseren en automatiseren.
De eerste generatie Addink begon in de negentiende eeuw. Met paard en wagen werden plaatsen in de Achterhoek bezocht. In het midden van de vorige eeuw, toen de nadruk veel meer op transport en logistiek kwam te liggen, kwam de eerste Scania-vrachtwagen. In de loop van de jaren groeide het wagenpark en in 1980 verhuisde het bedrijf vanuit het centrum naar de huidige locatie op bedrijventerrein De Mars. Nu is Addink gespecialiseerd in transport, distributie, opslag, warehousing en verhuizingen.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?