Duitse chauffeurs moeten vracht vaak zelf lossen

wegvervoer

Het merendeel van de Duitse chauffeurs moet zijn eigen lading lossen. Dat blijkt uit een enquête van het Bundesamt für Güterverkehr. 

Van de 778 ondervraagde chauffeurs zei 90,9% dat ze ‘min of meer’ zelf hun vracht moeten uitladen. Ook vinden velen dat de wachttijden op de losplekken gemiddeld gezien zijn toegenomen de laatste jaren.

Voor het onderzoek werden in totaal 865 professionals uit de transportsector ondervraagd. Het merendeel betrof vrachtwagenchauffeurs, de overige 87 geënquêteerden zijn actief als dock-operators. Deze laatste groep is genuanceerder over het zelf moeten lossen. Van de operators zegt 59,8% dat chauffeurs hun vracht ‘min of meer’ zelf moeten lossen. Terwijl de chauffeurs zelf bijna allemaal ervaren dat ze hun vervoerde vracht moeten uitladen.

Oplopende wachttijden zijn bij de oosterburen ook een groeiende bron van irritatie. Volgens 46,7% van de ondervraagde vrachtwagenbestuurders is de afgelopen vijf jaar de gemiddelde wachttijd opgelopen. Van de dock-operators is slechts 16,3% het daar mee eens, terwijl 43% van hen juist vindt dat de wachttijden zijn afgenomen in de laatste vijf jaar.

Duitse chauffeurs moeten vracht vaak zelf lossen | NT

Duitse chauffeurs moeten vracht vaak zelf lossen

wegvervoer

Het merendeel van de Duitse chauffeurs moet zijn eigen lading lossen. Dat blijkt uit een enquête van het Bundesamt für Güterverkehr. 

Van de 778 ondervraagde chauffeurs zei 90,9% dat ze ‘min of meer’ zelf hun vracht moeten uitladen. Ook vinden velen dat de wachttijden op de losplekken gemiddeld gezien zijn toegenomen de laatste jaren.

Voor het onderzoek werden in totaal 865 professionals uit de transportsector ondervraagd. Het merendeel betrof vrachtwagenchauffeurs, de overige 87 geënquêteerden zijn actief als dock-operators. Deze laatste groep is genuanceerder over het zelf moeten lossen. Van de operators zegt 59,8% dat chauffeurs hun vracht ‘min of meer’ zelf moeten lossen. Terwijl de chauffeurs zelf bijna allemaal ervaren dat ze hun vervoerde vracht moeten uitladen.

Oplopende wachttijden zijn bij de oosterburen ook een groeiende bron van irritatie. Volgens 46,7% van de ondervraagde vrachtwagenbestuurders is de afgelopen vijf jaar de gemiddelde wachttijd opgelopen. Van de dock-operators is slechts 16,3% het daar mee eens, terwijl 43% van hen juist vindt dat de wachttijden zijn afgenomen in de laatste vijf jaar.