Opnieuw groepsclaim tegen truckbouwers in de maak

vrachtwagenkartel

De Duitse wegvervoersorganisatie BGL bereidt een derde gezamenlijke klacht voor van ondernemers die tussen 2004 en 2016 vrachtauto’s hebben gekocht van MAN, Daimler, Volvo/Renault, DAF, Iveco en Scania. De organisatie werkt hierbij samen met juridisch dienstverlener Financialright.

Die vrachtautofabrikanten zijn door de Europese Commissie schuldig bevonden en beboet omdat ze in die jaren met geheime afspraken de verkoopprijs van hun producten kunstmatig hoog hebben gehouden. BGL en Financialright zijn nu op zoek naar ondernemers die nog over aankoopbewijzen uit de betrokken periode beschikken. Die gaan ze in een gezamenlijke claim verhalen op de leden van het kartel.

85.000 vrachtauto’s

Dat gebeurde al twee keer eerder. De eerste groepsklacht werd in december 2017 aanhangig gemaakt bij het Landgericht München. Daarvoor meldden zich 3.200 ondernemers die samen 85.000 vrachtauto’s hadden aangeschaft. De tweede klacht dateert van december vorig jaar en omvat claims van 3.800 ondernemers voor 64.000 vrachtauto’s.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Opnieuw groepsclaim tegen truckbouwers in de maak | NT

Opnieuw groepsclaim tegen truckbouwers in de maak

vrachtwagenkartel

De Duitse wegvervoersorganisatie BGL bereidt een derde gezamenlijke klacht voor van ondernemers die tussen 2004 en 2016 vrachtauto’s hebben gekocht van MAN, Daimler, Volvo/Renault, DAF, Iveco en Scania. De organisatie werkt hierbij samen met juridisch dienstverlener Financialright.

Die vrachtautofabrikanten zijn door de Europese Commissie schuldig bevonden en beboet omdat ze in die jaren met geheime afspraken de verkoopprijs van hun producten kunstmatig hoog hebben gehouden. BGL en Financialright zijn nu op zoek naar ondernemers die nog over aankoopbewijzen uit de betrokken periode beschikken. Die gaan ze in een gezamenlijke claim verhalen op de leden van het kartel.

85.000 vrachtauto’s

Dat gebeurde al twee keer eerder. De eerste groepsklacht werd in december 2017 aanhangig gemaakt bij het Landgericht München. Daarvoor meldden zich 3.200 ondernemers die samen 85.000 vrachtauto’s hadden aangeschaft. De tweede klacht dateert van december vorig jaar en omvat claims van 3.800 ondernemers voor 64.000 vrachtauto’s.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement