Plan schrappen rustplekken langs A28 valt slecht

Doorstroming

Rijkswaterstaat is van plan de parkeerplaatsen zonder tankstation langs de A28 op te heffen. Daardoor zou een kwart van de rustplekken voor vrachtwagenchauffeurs langs het traject verdwijnen. Brancheverenigingen reageren verontwaardigd op de plannen.

Het plan is onderdeel van een pakket met maatregelen waar Rijkswaterstaat, de provincie Gelderland en een aantal gemeenten aan werken, schrijft De Stentor.

In de krant zegt de Hattemse wethouder Auke Schipper dat het schrappen van de parkeerplaatsen nodig is om de doorstroming op de A28 op peil te houden. De opritten van de parkings zijn een belangrijke oorzaak voor de files op de snelweg en het sluipverkeer in de omliggende gemeenten. In totaal zouden 38 van 142 parkeerplekken moeten verdwijnen.

Woedend

TLN, eigenrijdersvereniging TBV-NL en vakbond FNV reageren in De Stentor woedend op de plannen. Ze wijzen op het bestaande tekort aan truckparkings. Volgens de organisaties is de keerzijde van de plannen dat chauffeurs een rustplek gaan zoeken op bedrijventerreinen of in woongebieden, met alle overlast van dien.

Plan schrappen rustplekken langs A28 valt slecht | NT

Plan schrappen rustplekken langs A28 valt slecht

Doorstroming

Rijkswaterstaat is van plan de parkeerplaatsen zonder tankstation langs de A28 op te heffen. Daardoor zou een kwart van de rustplekken voor vrachtwagenchauffeurs langs het traject verdwijnen. Brancheverenigingen reageren verontwaardigd op de plannen.

Het plan is onderdeel van een pakket met maatregelen waar Rijkswaterstaat, de provincie Gelderland en een aantal gemeenten aan werken, schrijft De Stentor.

In de krant zegt de Hattemse wethouder Auke Schipper dat het schrappen van de parkeerplaatsen nodig is om de doorstroming op de A28 op peil te houden. De opritten van de parkings zijn een belangrijke oorzaak voor de files op de snelweg en het sluipverkeer in de omliggende gemeenten. In totaal zouden 38 van 142 parkeerplekken moeten verdwijnen.

Woedend

TLN, eigenrijdersvereniging TBV-NL en vakbond FNV reageren in De Stentor woedend op de plannen. Ze wijzen op het bestaande tekort aan truckparkings. Volgens de organisaties is de keerzijde van de plannen dat chauffeurs een rustplek gaan zoeken op bedrijventerreinen of in woongebieden, met alle overlast van dien.