Het concern informeert zijn klanten in de komende periode over de procedure en de voorwaarden. De hoogte van de uit te keren bedragen is onder meer afhankelijk van het aantal verzekerde objecten, schadecijfers en de relatieduur, zo laat TVM weten.

TVM organiseerde in de crisisjaren 2010 en 2012 al eens een dergelijke actie voor zijn klanten. Ook destijds ging het om een bedrag van 10 miljoen euro. Het bedrag dat klanten ontvingen lag toen tussen 250 en 300 euro per truck.

Schades

TVM is een coöperatieve verzekeraar zonder winstoogmerk. Vanuit die achtergrond en op basis van een sterke solvabiliteit wil TVM een wezenlijke bijdrage leveren aan zijn klanten, zo meldt het bedrijf, dat verder benadrukt dat het niet gaat om een teruggeefactie vanwege minder schades.

TVM-ceo Arjan Bos: ‘Veel van onze klanten zijn getroffen door de coronacrisis. Transport voor bijvoorbeeld horeca, planten en bloemen, evenementen en auto-industrie en ook de binnenvaart heeft te maken gehad met acute vraaguitval en een sterk teruglopende omzet. Wij vinden dat het bij TVM past om onze zakelijke klanten te steunen.’