Van Mieghem start proef met eerste elektrische Actros truck in België

Elektrische truck

Ook in België loopt nu een test met de batterij-elektrische vrachtwagen van Mercedes-Benz, de eActros. De elektrische truck is in gebruik genomen door vervoerder Van Mieghem.

mercedes-benz eactros van mieghem

Van Mieghem is een familiebedrijf dat zich specialiseert in internationaal transport en nationale distributiediensten. Van Mieghem test de eActros op zijn dagelijkse distributieroutes tot 200 kilometer rond zijn hoofdkantoor in het Belgische Saintes, nabij Brussel.

Van Mieghem gebruikt de Mercedes-truck in eerste instantie om farmaceutische producten te leveren aan ziekenhuizen en verzorgingstehuizen. Andere toepassingen volgen binnenkort, meldt Mercedes-Benz.

Actieradius

De vrachtwagen met een laadvermogen van 25 ton en een bereik van ongeveer 200 kilometer is uitgerust met een gekoelde opbouw van Schmitz-Cargobull die ook volledig elektrisch werkt. De batterijen van de vrachtwagen worden ‘s nachts opgeladen in het magazijn van de onderneming.

Het Nederlandse transportbedrijf Simon Loos was in augustus internationaal de eerste vervoerder die in de dagelijkse praktijk ging rijden met een eActros.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Van Mieghem start proef met eerste elektrische Actros truck in België | NT

Van Mieghem start proef met eerste elektrische Actros truck in België

Elektrische truck

Ook in België loopt nu een test met de batterij-elektrische vrachtwagen van Mercedes-Benz, de eActros. De elektrische truck is in gebruik genomen door vervoerder Van Mieghem.

mercedes-benz eactros van mieghem

Van Mieghem is een familiebedrijf dat zich specialiseert in internationaal transport en nationale distributiediensten. Van Mieghem test de eActros op zijn dagelijkse distributieroutes tot 200 kilometer rond zijn hoofdkantoor in het Belgische Saintes, nabij Brussel.

Van Mieghem gebruikt de Mercedes-truck in eerste instantie om farmaceutische producten te leveren aan ziekenhuizen en verzorgingstehuizen. Andere toepassingen volgen binnenkort, meldt Mercedes-Benz.

Actieradius

De vrachtwagen met een laadvermogen van 25 ton en een bereik van ongeveer 200 kilometer is uitgerust met een gekoelde opbouw van Schmitz-Cargobull die ook volledig elektrisch werkt. De batterijen van de vrachtwagen worden ‘s nachts opgeladen in het magazijn van de onderneming.

Het Nederlandse transportbedrijf Simon Loos was in augustus internationaal de eerste vervoerder die in de dagelijkse praktijk ging rijden met een eActros.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement