Kostenkloof Oost- en West-Europa blijft in stand

Europees wegtransport

Vrachtwagenchauffeurs in dienst van West-Europese vervoerders kosten bijna drie keer zoveel als hun Oost-Europese tegenhangers. Transportondernemers uit oostelijke EU-lidstaten zijn bovendien flink minder kwijt aan brandstof. De operationele kosten voor bedrijven uit Roemenië en Letland liggen door dit alles meer dan de helft lager dan die in Nederland. Uit onderzoek in opdracht van de Europese Commissie valt op te maken dat die kostenkloof tussen oost en west de komende jaren in stand zal blijven.

Oost-Europa en West-Europa

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Kostenkloof Oost- en West-Europa blijft in stand | NT

Kostenkloof Oost- en West-Europa blijft in stand

Europees wegtransport

Vrachtwagenchauffeurs in dienst van West-Europese vervoerders kosten bijna drie keer zoveel als hun Oost-Europese tegenhangers. Transportondernemers uit oostelijke EU-lidstaten zijn bovendien flink minder kwijt aan brandstof. De operationele kosten voor bedrijven uit Roemenië en Letland liggen door dit alles meer dan de helft lager dan die in Nederland. Uit onderzoek in opdracht van de Europese Commissie valt op te maken dat die kostenkloof tussen oost en west de komende jaren in stand zal blijven.

Oost-Europa en West-Europa

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu