Roofbouw op inspectie – commentaar

Handhaving

De inspectiecapaciteit schiet in Nederland op dit moment zwaar tekort. De ILT haalt maar de helft van het Europees afgesproken minimum voor controles op de rij- en rusttijden, waarmee Nederland tot de slechtst presterende lidstaten behoort. De inspectiedienst ziet in digitale handhaving het ei van Columbus, waarmee de achterstand in één keer zou moeten worden ingehaald. Digitalisering is echter slechts een deel van de oplossing, want buitenlandse vervoerders lijken daardoor uit het zicht van de ILT te verdwijnen. Zij kunnen immers alleen langs de kant van de weg, fysiek, gecontroleerd worden. Het is terecht dat brancheorganisatie TLN zich kwaad maakt over deze kwestie.

ILT inspectie

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Roofbouw op inspectie – commentaar | NT

Roofbouw op inspectie – commentaar

Handhaving

De inspectiecapaciteit schiet in Nederland op dit moment zwaar tekort. De ILT haalt maar de helft van het Europees afgesproken minimum voor controles op de rij- en rusttijden, waarmee Nederland tot de slechtst presterende lidstaten behoort. De inspectiedienst ziet in digitale handhaving het ei van Columbus, waarmee de achterstand in één keer zou moeten worden ingehaald. Digitalisering is echter slechts een deel van de oplossing, want buitenlandse vervoerders lijken daardoor uit het zicht van de ILT te verdwijnen. Zij kunnen immers alleen langs de kant van de weg, fysiek, gecontroleerd worden. Het is terecht dat brancheorganisatie TLN zich kwaad maakt over deze kwestie.

ILT inspectie

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen