Tirol buigt niet voor trucklobby

transitoverkeer

Op de Brennerpas was het vrachtverkeer vorig jaar helemaal terug na een flinke coronadip. Er reden al bijna weer evenveel vrachtwagens als in het recordjaar 2019. Het Tiroler verzet tegen de trucks en hun motorgeluiden en uitlaatgassen laait ook meteen weer op, mede omdat een nieuw onderzoek aan het licht heeft gebracht dat voor veel vrachtwagens de Brennerpas niet eens de ideale route is. Veel transporteurs gebruiken de Brennerpas alleen omdat die goedkoper is dan andere trajecten, aldus de studie. Als het aan Tirol ligt, worden de maatregelen tegen het vrachtverkeer dus niet versoepeld, maar eerder nog strenger gemaakt.

Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Tirol buigt niet voor trucklobby | NT

Tirol buigt niet voor trucklobby

transitoverkeer

Op de Brennerpas was het vrachtverkeer vorig jaar helemaal terug na een flinke coronadip. Er reden al bijna weer evenveel vrachtwagens als in het recordjaar 2019. Het Tiroler verzet tegen de trucks en hun motorgeluiden en uitlaatgassen laait ook meteen weer op, mede omdat een nieuw onderzoek aan het licht heeft gebracht dat voor veel vrachtwagens de Brennerpas niet eens de ideale route is. Veel transporteurs gebruiken de Brennerpas alleen omdat die goedkoper is dan andere trajecten, aldus de studie. Als het aan Tirol ligt, worden de maatregelen tegen het vrachtverkeer dus niet versoepeld, maar eerder nog strenger gemaakt.

Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen