Dat vertelt ceo Essa Al-Saleh aan persbureau Reuters. Huidige financiers zijn Agility Public Warehousing uit Koeweit, de Zweedse investeerder Byggmastare Anders J Ahlstrom, het Amerikaanse hedgefonds Luxor Capital en B-Flexion van de Italiaanse miljardair Ernesto Bertarelli. Deze partijen kunnen volgens de ceo ook met de nieuwe financieringsronde meedoen.
Volta verwacht in 2023 voor 85 miljoen euro aan trucks te kunnen opleveren. Het betreft de eerste 300 exemplaren van de Volta Zero, een batterijelektrische vrachtwagen met een maximaal totaalgewicht van 16 ton en een actieradius van 200 kilometer.
Serieproductie
DB Schenker nam onlangs het eerste prototype van de Zero in gebruik op de openbare weg. De Duitse transporteur bestelde in totaal 1500 vrachtwagens bij Volta, dat beloofde 150 exemplaren voor het einde van dit jaar te leveren.
De serieproductie begint in het tweede kwartaal en vindt plaats in het Oostenrijkse Steyr. In totaal heeft Volta 6500 orders ter waarde van 1,4 miljard euro binnengesleept. Ceo Al-Saleh heeft de ambitie om Volta in 2025 break-even te laten draaien.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?