Antwerpen timmert aan de weg met onder meer het geplande Saeftinghedock en met de verhuizing van MSC naar de andere oever. De verdieping van de Schelde was van levensbelang voor de haven, die een geduchte concurrent van Rotterdam is. Of ook een samenwerkingspartner?
Monopolie
Klacht over Antwerpse havenarbeid
De Belgische logistieke organisatie KVBG heeft een klacht ingediend bij de Europese Commissie tegen het monopolie van de ...
Antwerpen
Megakranen voor MPET-containerterminal Deurganckdok
Op de MSC PSA European Terminal (MPET) aan het Deurganckdok in de haven van Antwerpen zijn vijf nieuwe mega-containerkran...
Antwerpen
Saeftinghedok loopt averij op
Antwerpen kan voorlopig niet beginnen met de bouw van het Saeftinghedok als gevolg van een uitspraak van de Belgische Raa...
Nv
Bestuur Havenbedrijf Antwerpen compleet
Het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen heeft zijn nieuwe raad van bestuur compleet.
Ontwikkelingsmaatschappij
Containeralliantie Antwerpen/Zeebrugge
De havens van Antwerpen en Zeebrugge richten een gezamenlijke ontwikkelingsmaatschappij op, die de positie van de Vlaamse...
Alfaport
Antwerpse havenbedrijven vragen audit ‘nautische keten’
Alfaport, het platform van privébedrijven in het Antwerpse havengebied, en de Antwerpse Scheepvaartvereniging (ASV) plei...
Containerschepen
Stiptheidsactie Belgische loodsen
Belgische loodsen laten sinds vandaag nog maar één schip van meer dan 340 meter per keer toe op de Schelde tussen Hansw...
Nv
Havenbedrijf Antwerpen depolitiseert
Het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen krijgt vanaf begin volgend jaar voor het eerst niet-politici in zijn raad van bes...
Marc Van Peel
Antwerpse missie bezoekt Iran
Een havendelegatie onder leiding van havenschepen Marc Van Peel, voorzitter van het Antwerps Havenbedrijf, heeft vorige w...
Wet-major
België krijgt meer tijd voor aanpassing havenwet
België krijgt een maand extra de tijd om zijn wetgeving over de organisatie van havenarbeid aan te passen .