België krijgt steeds meer lading te verwerken waardoor investeringen in nieuwe infrastructuur nodig zijn. De publieke opinie in België keert zich steeds vaker tegen grote infrastructurele plannen: een botsing met de transportsector.
Gasrederij
Minder winst voor Exmar
De Belgische gasrederij Exmar heeft 21,6 miljoen dollar nettowinst geboekt in de eerste helft van het jaar, ruim dertig m...
Wegvervoer
Belgische boeren voeren donderdag actie
Belgische boeren, die boos zijn over onder meer de prijs van melk en varkensvlees, plannen acties voor donderdag. Het weg...
Havens
Zeebrugge ontwikkelt zich snel tot Scandinaviëhub
Zeebrugge ontpopt zich meer en meer als Scandinaviëhub voor het Europese vasteland. De totale trafiek op Scandinavië is...
Stadsdistributie
Belgische fietskoerier bevoorraadt Nederlandse steden
In de Nederlandse stadsdistributie komt er een concurrent bij. Het Belgische Bubble Post gaat binnenkort met fietsen pakk...
Wegvervoer
In Vlaanderen wordt zeventig kilometer per uur de standaard
De maximumsnelheid op het gewestelijke wegennet van Vlaanderen wordt in 2017 standaard zeventig kilometer per uur. Negent...
Wegvervoer
Waals bedrijfsleven wil lagere toltarieven
Het bedrijfsleven in Wallonië vreest zwaar geraakt te worden door de kilometerheffing voor vrachtverkeer die in april vo...
Consessie
LNG-bunkeraars mogen zelf bouwen in haven Antwerpen
Kwartaalcijfers
Meer zeevaart-, minder binnenvaartoverslag in Gent
Tijdens de eerste helft van 2015 bleef het overslagvolume van de Gentse haven, goed voor 24 miljoen ton, op het niveau va...
Wegvervoer
Tarief Belgische tol bekend: Euro V en VI betalen dertien cent
België heeft de tarieven bekendgemaakt voor de kilometerheffing voor vrachtverkeer die 1 april 2016 wordt ingevoerd. Op ...
Wegvervoer
Febetra wil dat EU regels stadsdistributie harmoniseert
De Belgische wegvervoerorganisatie Febetra wil dat de Europese Unie paal en perk stelt aan de eisen die steden elk afzond...