Nederland en België blijven binnen Europa de meest favoriete logistieke vestigingslanden. De twee Beneluxlanden scoren gemiddeld hoger op zowel kosten als kwaliteit van de logistieke dienstverlening in vergelijking tot hun Europese buurlanden.
Beiersdorf gaat dc’s Wim Bosman gebruiken
Beiersdorf, producent van cosmetische artikelen, besteedt de logistieke activiteiten (waaronder warehousing) in de Benelu...
Distrilog neemt Incodis over
Het Belgische Distrilog neemt per begin volgend jaar het eveneens Belgische Incodis Logistics, de in 2007 verzelfstandigd...
Besluit over zeesluis Terneuzen pas in 2012
Een besluit over de aanleg van de nieuwe zeesluis bij Terneuzen valt niet eerder dan begin 2012.
Dat antwoordt minister M...
Ladingaanbod nog ongewoon laag voor de tijd van het jaar
De 'kerstrally' in het transport in de Benelux komt dit jaar erg laat op gang, zegt vrachtuitwisselingsplatform Teleroute...
Benelux doet het slecht in Index Danske Bank
De Benelux-landen staan er bijzonder slecht op in de European Freight Forwarding Index.
In de index van Danske Bank, die ...
Nederland en Vlaanderen slaan handen ineen
Nederland en Vlaanderen gaan zich meer als één economische regio in de wereld profileren, de Deltaregio. Vooral de have...
Teleroute: ”Drukte op de vervoersmarkt”
Het vrachtaanbod in de Benelux neemt toe. Zo zeer zelfs dat verladers meer moeite krijgen om hun vrachten te laten laden....
Twee handen op één buik
Om efficiënter te werken, combineren transportbedrijven steeds meer zendingen via een centraal overslagpunt.
Distributie...
Deze week in de krant: dossier Distributie in de Benelux
De Benelux is een voorloper in de fijnmazige regionale en lokale distributie. In dossier 'Distributie in de Benelux' een ...
Steekvlam onder Benelux
Met de opkomst van de Europese Unie leek de rol van de Benelux uitgespeeld. Maar het samenwerkingsverband is zichzelf opn...