Wat is er met de Autobahn aan de hand, na al die jaren van achterstallig onderhoud? Duitsland, belangrijke handelspartner, voert mede daarom een tolvignet in, als Europa het goed vindt. De Oostenrijkers hebben die stap allang gezet.
Groenen in Hessen willen proef ecocombi voortzetten
De Groenen in de nieuwe regering van de Duitse deelstaat Hessen willen de proef met de ecocombi voortzetten.
Dat heeft de...
Uitbreiding Duitse tol leidde niet tot meer uitwijken
De uitbreiding van de Duitse kilometerheffing voor vrachtverkeer naar een aantal Bundesstrassen heeft er niet toe geleid ...
Oostenrijkse terminal bij InlandLinks
De WienCont containerterminal in Wenen heeft zich als eerste Oostenrijkse terminal aangesloten bij het InlandLinks netwer...
P&O Ferrymasters begint dienst Benelux-Duitsland
P&O Ferrymasters is een dagelijkse dienst voor deel- en groupageladingen over de weg begonnen tussen de Benelux en Du...
‘Nieuwe sluis Noord-Oostzeekanaal in 2020 klaar’
De nieuwe sluis in het Noord-Oostzeekanaal bij Brunnsbüttel moet er in 2020 liggen. Dat vindt de Duitse verkeersminister...
Nieuwe sluis in Noord-Oostzeekanaal valt duurder uit
De te bouwen vijfde zeesluis in het Noord-Oostzeekanaal bij het Noord-Duitse Brunsbüttel dreigt honderd miljoen euro duu...
Minder Duitse vervoerders over de kop
Het aantal insolvent verklaarde transportbedrijven in Duitsland daalde in de eerste elf maanden van 2013 met 8,6% tot 317...
Groupagenet IDS vervoert 0,8% meer zendingen
Het Duitse groupagenetwerk IDS verwerkte binnen Duitsland vorig jaar 9,4 miljoen zendingen, 200.000 zendingen meer dan ee...
Plannen voor uitbreiding snelweg Ruhrgebied-Berlijn
De Duitse deelstaten Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen willen de A2 tussen het Ruhrgebied en Berlijn uitbreiden naar twe...
Groenen willen dat Hamburgse terminals nucleaire overslag staken
De fractie van de Groenen in Hamburg willen dat havenbedrijven vrijwillig afzien van de overslag van nucleair materiaal.
...