Wat is er met de Autobahn aan de hand, na al die jaren van achterstallig onderhoud? Duitsland, belangrijke handelspartner, voert mede daarom een tolvignet in, als Europa het goed vindt. De Oostenrijkers hebben die stap allang gezet.
Drents bedrijfsleven stapt in logistiek platform
De gemeenten Emmen en Coevorden hebben met twaalf bedrijven een logistiek platform gevormd.
Dit platform moet het project...
‘Boetes in Oostenrijk niet contant betalen’
Chauffeurs hoeven in Oostenrijk boetes nooit meer contant langs de weg te betalen.
Dat stelt de Haarlemse transportjurist...
Uitdieping Elbe weer stap dichterbij
De Duitse deelstaat Nedersaksen lijkt zijn verzet tegen de uitdieping van de Elbe op te geven.
Dat heeft de nieuwe milieu...
Nog weinig deelnemers aan ecocombi-proef
Aan de Duitse proef met de ecocombi doen nu nog zeer weinig langere voertuigen mee.
De Bundesanstalt für Strassenwesen, ...
Noordrijn-Westfalen gaat files op snelwegen te lijf
De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen investeert 4,8 miljoen euro in een nieuwe verkeerscentrale die de files op de weg...
Zelfstandige Duitse chauffeurs krijgen wettelijke arbeidstijden
Zelfstandige chauffeurs in het Duitse wegvervoer moeten zich in de toekomst houden aan wettelijk vastgelegde arbeidstijde...
Trucks steeds schoner: Duitse tolinkomsten omlaag
De inkomsten uit de kilometerheffing voor vrachtverkeer in Duitsland zijn vorig jaar iets teruggelopen.
De Maut had in 20...
Oostenrijk stelt verdrag over Brenner-basistunnel uit
Oostenrijk heeft de ondertekening van een verdrag met Duitsland over de aanleg van de Brenner-basisspoortunnel onverwacht...
TX begint dienst tussen Hessen en Verona
TX Logistik is een directe spoorverbinding voor goederenvervoer begonnen tussen Kassel, in het noorden van de Duitse deel...
Duitse economie zwakt af
De groei van de Duitse economie is sterk aan het afzwakken. De importcijfers over de eerste negen maanden van 2011 tonen ...