In de transportsector wordt flink aan de weg getimmerd om het milieuvriendelijker te maken. Neem bijvoorbeeld het gebruik van LNG en CNG in het wegvervoer, of de zwavel- en stikstofnorm om de scheepvaart schoner te maken. In dit dossier een overzicht van deze veelzijdige problematiek.
Vos sluit aan bij Green Freight Europa
Vos Logistics heeft zich aangesloten bij Green Freight Europe, een programma gericht op verduurzaming van het goederenver...
Duitse milieuraad bepleit ’trolley-trucks’
De Duitse raad voor milieuvraagstukken ziet toekomst voor elektrische vrachtauto's die hun stroom uit bovenleidingen hale...
Wim Bosman begint spoordienst Zeebrugge-Novara
Wim Bosman begint een spoordienst tussen Zeebrugge en het Noord-Italiaanse Novara.
Het bedrijf uit 's-Heerenberg doet dit...
EU keurt project duurzame vrachtvaart goed
Het Europese programma Interreg heeft 1,8 miljoen euro beschikbaar gesteld voor het project Sail. Dit meldt de provincie ...
Hero en SCA gaan lading bundelen voor meer afnemers
Hero en SCA gaan meer lading voor gezamenlijke klanten gebundeld vervoeren.
Sinds 2007 doen Hero, bekend van de fruitsapp...
EVO blij met versoepeling zwavelnorm zeeschepen
Verladersorganisatie EVO is blij dat de strenge norm voor de zwaveluitstoot door zeeschepen straks alleen gaat gelden voo...
Strengere zwavelnorm schepen alleen in Noord-Europa
De strengere norm voor het zwavelgehalte in scheepsbrandstoffen gaat alleen gelden voor de wateren in Noord-Europa.
Het v...
Wim Bosman opent oplaadpunten voor elektrische auto’s
Wim Bosman heeft in 's-Heerenberg twee laadpunten opengesteld voor elektrische auto's.
Het bedrijf wil het eigen personee...
Vos brengt CO2-uitstoot met 2% terug
Vos Logistics heeft de CO2-uitstoot van zijn vrachtauto's vorig jaar opnieuw verminderd, met 2%.
Dat blijkt uit het duurz...
KNV: zet rekeningrijden weer op politieke agenda
Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) wil dat de kilometerheffing weer hoog op de politieke agenda komt.
Dat komt de duurza...