Informatie speelt een cruciale rol in de optimalisering van logistieke ketens. Ook de expediteur moet daarin meegaan, wil hij zijn klanten zo goed mogelijk kunnen bedienen. Informatie delen om mee te kunnen blijven spelen.
K+N wil terrein heroveren
Kuehne + Nagel wil zijn omzet en winst verdubbelen. De Zwitsers eisen hun koppositie als zeevrachtexpediteur terug. Dat m...
CEVA: ‘Een en een is niet twee maar drie’
Het was een tijd stil rondom CEVA. Overnames, integratie en een nieuwe focus op expeditie hebben tijd nodig.
Expediteurs winnen wel marktaandeel, maar met een slakkengangetje
Heel langzaam, maar wel zeker, krijgen de grote expediteurs meer in de melk te brokkelen in het zeecontainervervoer. ‘M...
Snel terug uit het dal
Grote logistieke dienstverleners en expediteurs beleefden een uitbundig eerste halfjaar. Maar in de financiële resultate...
De expediteurs moeten leren leven met logistieke webwinkels
De mistgordijnen rond transportkosten verdwijnen door de komst van transparante boekingsites. Expediteurs moeten ander in...
2009 somber jaar voor expediteurs
Minder lading, minder werk, minder omzet. Ook expediteurs zuchten onder de crisis. Wat blijft, is de ruimte voor individu...
Even de webwinkel bellen
De expediteur en het internet; het is een moeizame combinatie. Voor het boeken van volle containers is er nu de ‘virtue...
Demonen in luchtvracht
Verladers willen zelf boeken bij luchtvaartmaatschappijen, terwijl lagere winsten, stijgende toeslagen en onzeker marktaa...
Crisis in voordeel grote expediteur
De grote expediteurs komen de crisis wel door. Niet zonder kleerscheuren, maar wel met zicht op nog betere resultaten.
‘Agenten let op je centen’
Sjoerd van Loon (ACN) kan het niet genoeg benadrukken: 'Agenten, let op je geld'. De betalingmoraal daalt mee met het sli...