Italië lijkt soms ten prooi te vallen aan wanorde en politieke schandalen. Maar het groeiende vervoer over de Alpen bewijst dat het land nog steeds een economische macht van belang is.
Kombiverkehhr start spoor/ferrydienst op Griekenland
Kombiverkehr begint op 7 oktober een spoor/ferrydienst naar Griekenland en Turkije.
De gecombineerd-vervoeroperator onder...
Bas Transport geeft klant keuzes om kosten te drukken
Bas Transport geeft zijn klanten de mogelijkheid om flink op de transportkosten te besparen door te kiezen voor een lange...
Triëst breidt containerterminal uit
De haven van Triëst in Italië breidt zijn containerterminal uit tot een capaciteit van één miljoen teu per jaar.
TriÃ...
Staking Italiaans wegvervoer afgeblazen
De staking die voor vandaag was aangekondigd in het Italiaanse wegvervoer, gaat niet door.
De bonden, die eerder tot deze...
Minimumtarieven wegvervoer Italië bron van conflicten
Sinds de invoering van wettelijke minimumtarieven in het Italiaanse wegvervoer zitten verladers en vervoerders elkaar aan...
Nagel neemt nieuwe visterminal in gebruik
Nagel Danmark neemt in Padborg een nieuwe terminal in gebruik voor het vervoer van verse vis naar onder meer de Benelux, ...
Fiege verkoopt Zuid-Europese belangen aan ND
Norbert Dentressangle heeft van Fiege activiteiten overgenomen in Italië, Spanje en Portugal. Het gaat om vestigingen me...
‘Export zal economisch herstel Italië helpen’
De Italiaanse export zal tot eind 2014 met 9,7% groeien en daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan het economische h...
Groupagemarkt ziet nauwelijks volumegroei
24Plus, een van de grote samenwerkingsverbanden in het Europese groupagevervoer, verwerkte vorig jaar 7,21 miljoen zendin...
Zwitserse vervoerders willen tweede buis Gotthardtunnel
De Zwitserse wegvervoerorganisatie Astag wil dat de Gotthardtunnel een tweede buis krijgt.
Een tweede buis, gescheiden va...