Landen in Latijns-Amerika en de Cariben staan niet bekend om hun stabiliteit, maar zeker Brazilië is een economische grootmacht aan het worden.
LAN Cargo opent vrachtdienst Schiphol-São Paulo
Het Chileense LAN Cargo opent vanaf deze week een nieuwe vrachtdienst tussen Amsterdam en het Braziliaanse Guarulhos (Sã...
MSC en Chiquita stappen samen in Central America Express
MSC heeft een nieuwe reeferdienst in Midden-Amerika opgericht, de Central America Express. De nieuwe dienst transporteert...
Nicaragua-kanaal kost 50 miljard dollar
De aanleg van het Nicaragua-kanaal dat de Caribische Zee moet verbinden met de Stille Oceaan gaat een slordige 50 miljard...
KLM voegt Guatemala toe aan vrachtbestemmingen
Guatemala, het kleine land in Centraal-Amerika, wordt vanaf 2 september een keer in de week bediend met een MD11F van vra...
Trafigura-haven iets later open
De opening van de nieuwe Braziliaanse ijzerertshaven Porto Sudeste, waarin het Nederlandse handelshuis Trafigura een cont...
Breder Panamakanaal, grotere risico’s
Met de schaalvergroting van het Panamakanaal nemen ook de verzekeringsrisico’s als gevolg van verstoringen van het sche...
Definitieve route Nicaraguakanaal vastgesteld
De regering van Nicaragua en de Chinese bouwer HKND hebben de definitieve route van de nieuwe verbinding tussen de Atlant...
Handelsmissie naar Chili
Een handelsdelegatie, gericht op de maritieme sector, tuinbouw, agrofood en watermanagementgericht, gaat in november naar...
Capesize-tarieven Zuid-Amerika in de lift
De WK-koorts lijkt de markt van grote bulkschepen te hebben besmet.
Maersk lobbyt voor aanleg Nicaraguakanaal
Maersk Line gaat zich actief inzetten voor de aanleg van de Nicaraguakanaal.
De Deense containercarrier wil de komst voor...