De banden tussen het Midden-Oosten en India en Pakistan zijn nauwer dan we in het Westen geneigd zijn te denken. Er is een omvangrijke handelsstroom tussen beide werelddelen, en met name de Golfstaten ontwikkelen zich tot een hub met enorm veel potentieel.
Duitse rederijen verhogen capaciteit op India
Hapag-Lloyd en Hamburg Süd hebben besloten om de panamax-schepen uit hun gezamenlijke IOS-dienst te vervangen door grote...
Haven van Jebel Ali wordt uitgebreid
DP World gaat de containerhaven van Jebel Ali (Dubaï) uitbreiden om de capaciteit met 1 miljoen teu per jaar te verhogen...
UASC schrapt Europa uit Midden-Oostendienst
United Arab Shipping Company staakt de rechtstreekse AEC1-dienst tussen Noord-Europa en het Midden-Oosten.
Begin deze maa...
Sohar profiteert van toeristisch Muscat
De regering van Oman verplaatst alle goederenoverslag in de haven van hoofdstad Muscat naar de industriële haven Sohar.
...
Plan brug Egypte-Saudi Arabië duikt weer op
De autoriteiten in Egypte en Saudi-Arabië hebben een plan voor een brugverbinding tussen beide landen nieuw leven ingebl...
CSAV staakt eigen Indiadienst
De Chileense rederij CSAV zet volgende maand de eigen IMEX-dienst tussen Europa, de Arabische Golf en het Indische Subcon...
Maersk Line stopt bediening van Iran
De Deense rederij Maersk Line vervoert vanaf vandaag geen containers meer van en naar de Iraanse havens Bandar Abbas, Ban...
PSA mag terminal exploiteren in Nhava Sheva
PSA uit Singapore heeft de strijd gewonnen om de vierde containerterminal in de Indische haven Nhava Sheva te mogen explo...
Durot Shipping richt dochter op in Rotterdam
Durot Shipping is vanaf vandaag exclusief agent van NVO Seaworld Express Line, dat vooral actief is op de VS, India en he...
Gasbel onder de woestijn
Qatar is een belangrijke partner voor de maritieme sector in Nederland. Koningin Beatrix ging er in maart op staatsbezoek...