Logistieke Vikingen zijn Europa aan het veroveren. In hoeverre de strengere normen voor de uitstoot van zwavel en stikstof gevolgen zullen hebben voor het scheepvaartverkeer die kant uit, is nog onzeker.
Wegvervoer
Noorwegen gaat trucktol heffen met chips
Bedrijfsvoertuigen zwaarder dan 3,5 ton totaalgewicht moeten in Noorwegen per 1 januari volgend jaar zijn voorzien van ee...
Ferryvervoer
Scandlines verhuist hoofdkantoor naar Hamburg
Ferryrederij Scandlines verhuist zijn Duitse hoofdkantoor van Rostock naar Hamburg.
Broekman Distriport breidt uit
Broekman Distriport breidt zijn terminal in de Rotterdamse haven met vijf hectare uit voor de distributie van goederen va...
Nieuwe spoordienst op Malmö
De Bentheimer Eisenbahn wil begin volgend jaar een rechtstreekse spoorverbinding tussen de Dryport Emmen-Coevorden en het...
Noorse haringexport ingestort door sancties
Noorwegen heeft in augustus 82% minder vis geëxporteerd naar Rusland dan een jaar eerder als gevolg van de sancties die ...
Grote sluis Brunsbüttel deze week dicht
De zuidelijke grote sluiskamer van het sluizencomplex bij Brunsbüttel is deze week overdag gesloten wegens routine-inspe...
Noorse rederijen starten nieuwe scheepspool
Saga Forest Carriers en Westfal-Larsen zijn een nieuwe scheepspool van 52 open-luik droge lading schepen gestart.
Dat mel...
‘Weinig’ bezwaren tegen Fehmarnbelt-tunnel
Tegen de geplande Fehmarnbelt-tunnel, die Noord-Duitsland beter met de Deense eilanden moet verbinden, zijn 'slechts' 180...
Scania mag met superlange trucks rijden
Vrachtautofabrikant Scania heeft toestemming om in Zweden vrachtautocombinaties met een lengte van 31,5 meter te laten ri...
Delamode Baltics en Bring Benelux gaan samenwerken
Delamode Baltics en Bring Benelux zijn een strategische samenwerking aangegaan voor logistieke diensten tussen de Benelux...