In hoeverre de Chinese economie de groeimotor van de wereld blijft, is onzeker, maar de exportstroom van het Verre Oosten naar Europa blijft cruciaal voor de lijnvaart.
Geodis Wilson breidt Aziatisch wegvervoer uit naar China
Geodis Wilson breidt zijn truckdiensten in Zuidoost-Azië uit naar China.
De bestaande route door Singapore, Maleisië, T...
Tarieven in Verre Oostentrade opnieuw onder druk
Een week na de succesvolle tariefverhoging van 1 mei, zijn de zeevrachten tussen het Verre Oosten en Noord-Europa opnieuw...
DB Schenker bouwt nieuw centrum voor Kone
DB Schenker bouwt voor Kone, de producent van liften en roltrappen, een nieuw distributiecentrum voor de Chinese markt in...
The return of the Aziatische boktor
China is exporteur van natuursteen, Nederland een trouwe klant. Probleem is dat schadelijke insecten soms meeliften in de...
Venlo wil Aziatische bedrijven
Bedrijven uit China en andere Aziatische landen naar de regio Venlo lokken. Dat is het doel van het Asian Full Service Ce...
Rederijen staan voor moeilijke evenwichtsoefening
Dankzij een beperking van de capaciteit konden de rederijen in de Verre Oostentrade hun tarieven verhogen. Hoe lang nog?
...
Volumes vanuit Azië naar Europa dalen in 2012 licht
De Aziatische containerexport blijft dit jaar groeien, maar niet naar Europa.
Volgens de consultant BoxTradeIntelligence ...
Chinese dip zou flink aankomen
Mocht de Europese crisis verergeren en de wereld in een recessie storten, kan dit China de helft van zijn groei kosten. Z...
Geld zat, maar zorgen haast nog meer
China is de groeimotor van de wereld, maar ook een groot risico voor de wereldeconomie.
De laatste cijfers tonen het aan:...
China, grootmacht of nieuwe bubble?
China geldt al een aantal jaren als de meest booming country.
Weliswaar is de economische groei afgelopen jaar gedaald va...