Het zuiden van Europa zucht onder de crisis. Van Spanje, Portugal, Italië, Griekenland en Turkije gaat het in dat laatste land het economisch het beste. Italië lijkt soms ten prooi te vallen aan wanorde en politieke schandalen. Maar het groeiende vervoer over de Alpen bewijst dat het land nog steeds een economische macht van belang is.
WEC Lines start dienst naar Noord-Spanje
De Nederlandse rederij WEC Lines begint over een paar weken een nieuwe dienst uit Antwerpen naar Gijon en Bilbao. In deze...
Triest ziet geld voor containerterminal plotseling verdwijnen
Er kunnen grote vraagtekens worden gezet bij de nieuwe containerterminal van Triest/Monfalcone. Reden: geen geld.
De oude...
Forza Cargoitalia
Italië is de vierde luchtvrachtmarkt van Europa, maar de laatste jaren zijn de meeste vrachtvervoerders omgevallen. Alle...
Worstelen door de spaghetti
Italië herstelt zich moeizaam van de diepste recessie sinds de oorlog. Wat helpt is dat de staatsfinanciën langzaam wee...
Sluipwesp nu ook op de trein
De Waard Transport, ooit pionier in het gecombineerd vervoer tussen Nederland en Italië, heeft een wissellaadbak voor ge...
Italië staat op een kruispunt
Politieke chaos en schandalen ten spijt heeft Italië de aansluiting met het hart van Europa niet verloren, langzaam schu...
Evenwicht in de markt is weg
Noord-Italië is nog steeds één van de grootste markten voor intermodaal spoorvervoer. De deepseacontainers hebben plaa...
Nieuwe vrachtterminal in Madrid
Aena, het staatsbedrijf dat de Spaanse luchthavens beheert, en Iberia gaan samen een nieuwe vrachtterminal bouwen op de l...
MSC neemt Iskenderun in netwerk op
MSC stuurt de Levant Express tussen Noord-Europa en de oostelijke helft van het Middellandse Zeegebied binnenkort ook naa...
Noatum Ports kijkt verder dan Spanje
Noatum Ports wil werk maken van een internationale expansie.
De Spaanse havengroep zal daarbij het vizier in de eerste pl...