Sloopregeling voor de binnenvaart is een goed idee
Ja, want overcapaciteit moet worden aangepakt (64.2%)
Nee, want hierdoor wordt de markt verstoord (29.8%)
Anders, namelijk... (6.0%)
Aantal stemmen: 285
Reacties
Sloopregeling, waarom?? er worden dagelijks nieuwe boten besteld. kunnen ze die niet beter cancelen en de oude boten in gebruik houden. Zou een hoop onnodige uitgaven schelen en wie wilt er nu niet besparen in deze tijden.
er is teveel scheepsruimte gebouwd de afgelopen jaren en nu moet met een subsidieregeling overtollige tonnage gesloopt worden
Ik lees voortdurend over Geboden, Verboden, Regelingen, Subsidie… We lijken steeds meer op Brussel. Kappen met alle overheidsbemoeienis. Dit is een private sector! Je maakt de sectoren (net als landbouw) alleen maar zieker! Investeren moet voortkomen uit gezonde vooruitzichten, niet uit fiscale regelingen. Daar hebben we al genoeg slechte voorbeelden van gezien.
Begin eerst onmiddellijk met een verbod om nieuwbouw capaciteit toe te voegen. Stop met het geven van staatsgaranties aan avonturiers die zich zonder 1 eurocent eigen vermogen ondernemer willen noemen.
Leg failliete schepen stil en laat ze niet toe transporten uit te voeren. De overheid moet haar verantwoordelijkheid opnemen en de staatsgaranties ten gelde maken. Deze situatie heeft vooral de Nederlandse overheid gecreëerd, dus moet ze nu de gevolgen niet op de sector afwimpelen.
Pleiten voor een sanerings regeling!!
Dat zou lekker makkelijk zijn. Zelf eerst, toen het goed ging – in samenwerking met geldkostende banken – zoveel mogelijk nieuwe schepen laten bouwen, om ze te laten verschroten als het economisch tegenzit. Dus wel de lusten, maar niet de lasten?
Bon plan. Moeten we allemaal doen. Ik zeg kijk naar jezelf en los je probleem op. Kan je het probleem dat je mede zelf hebt veroorzaakt niet oplossen, ga dan gewoon failliet. Net als ieder ander bedrijf dat de kop niet boven water kan houden.
Bij sloop
– wat als de economie weer aantrekt, een schip is niet zo maar gebouwd.
– huidige eigenaren blijven met een enorme schuldlast achter
– 1 kantekening:
Misschien wel een idee om binnenvaart schepen te vervangen door shortsea schepen die ook de Rijn etc. op kunnen gaan. Als de binnenvaart terug loopt kunnen ze misschien wel feederen naar havens
Sloopregeling, waarom?? er worden dagelijks nieuwe boten besteld. kunnen ze die niet beter cancelen en de oude boten in gebruik houden. Zou een hoop onnodige uitgaven schelen en wie wilt er nu niet besparen in deze tijden.
er is teveel scheepsruimte gebouwd de afgelopen jaren en nu moet met een subsidieregeling overtollige tonnage gesloopt worden
Ik lees voortdurend over Geboden, Verboden, Regelingen, Subsidie… We lijken steeds meer op Brussel. Kappen met alle overheidsbemoeienis. Dit is een private sector! Je maakt de sectoren (net als landbouw) alleen maar zieker! Investeren moet voortkomen uit gezonde vooruitzichten, niet uit fiscale regelingen. Daar hebben we al genoeg slechte voorbeelden van gezien.
Begin eerst onmiddellijk met een verbod om nieuwbouw capaciteit toe te voegen. Stop met het geven van staatsgaranties aan avonturiers die zich zonder 1 eurocent eigen vermogen ondernemer willen noemen.
Leg failliete schepen stil en laat ze niet toe transporten uit te voeren. De overheid moet haar verantwoordelijkheid opnemen en de staatsgaranties ten gelde maken. Deze situatie heeft vooral de Nederlandse overheid gecreëerd, dus moet ze nu de gevolgen niet op de sector afwimpelen.
Pleiten voor een sanerings regeling!!
Dat zou lekker makkelijk zijn. Zelf eerst, toen het goed ging – in samenwerking met geldkostende banken – zoveel mogelijk nieuwe schepen laten bouwen, om ze te laten verschroten als het economisch tegenzit. Dus wel de lusten, maar niet de lasten?
Bon plan. Moeten we allemaal doen. Ik zeg kijk naar jezelf en los je probleem op. Kan je het probleem dat je mede zelf hebt veroorzaakt niet oplossen, ga dan gewoon failliet. Net als ieder ander bedrijf dat de kop niet boven water kan houden.
Bij sloop
– wat als de economie weer aantrekt, een schip is niet zo maar gebouwd.
– huidige eigenaren blijven met een enorme schuldlast achter
– 1 kantekening:
Misschien wel een idee om binnenvaart schepen te vervangen door shortsea schepen die ook de Rijn etc. op kunnen gaan. Als de binnenvaart terug loopt kunnen ze misschien wel feederen naar havens