Varen op stookolie of methanol? Het wordt in alle gevallen een stuk duurder

Tijdperk goedkope brandstof voorbij

Rederijen moeten vanaf 1 januari de portemonnee trekken voor CO2-uitstoot door het verplicht kopen van emissierechten via EU-ETS. Het aanbod aan zeeschepen die binnen een paar jaar kunnen varen op hernieuwbare brandstoffen zijn echter het probleem niet, wel het ontbreken van voldoende groene brandstoffen. De producenten van hernieuwbare brandstoffen moeten daarom zo snel mogelijk opschalen. Maar hoe dan ook: varen wordt een stuk duurder.

Foto: Samskip

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Varen op stookolie of methanol? Het wordt in alle gevallen een stuk duurder | NT

Varen op stookolie of methanol? Het wordt in alle gevallen een stuk duurder

Tijdperk goedkope brandstof voorbij

Rederijen moeten vanaf 1 januari de portemonnee trekken voor CO2-uitstoot door het verplicht kopen van emissierechten via EU-ETS. Het aanbod aan zeeschepen die binnen een paar jaar kunnen varen op hernieuwbare brandstoffen zijn echter het probleem niet, wel het ontbreken van voldoende groene brandstoffen. De producenten van hernieuwbare brandstoffen moeten daarom zo snel mogelijk opschalen. Maar hoe dan ook: varen wordt een stuk duurder.

Foto: Samskip

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu