Varen op stookolie of methanol? Het wordt in alle gevallen een stuk duurder

Tijdperk goedkope brandstof voorbij

Rederijen moeten vanaf 1 januari de portemonnee trekken voor CO2-uitstoot door het verplicht kopen van emissierechten via EU-ETS. Het aanbod aan zeeschepen die binnen een paar jaar kunnen varen op hernieuwbare brandstoffen zijn echter het probleem niet, wel het ontbreken van voldoende groene brandstoffen. De producenten van hernieuwbare brandstoffen moeten daarom zo snel mogelijk opschalen. Maar hoe dan ook: varen wordt een stuk duurder.

Foto: Samskip

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Varen op stookolie of methanol? Het wordt in alle gevallen een stuk duurder | NT

Varen op stookolie of methanol? Het wordt in alle gevallen een stuk duurder

Tijdperk goedkope brandstof voorbij

Rederijen moeten vanaf 1 januari de portemonnee trekken voor CO2-uitstoot door het verplicht kopen van emissierechten via EU-ETS. Het aanbod aan zeeschepen die binnen een paar jaar kunnen varen op hernieuwbare brandstoffen zijn echter het probleem niet, wel het ontbreken van voldoende groene brandstoffen. De producenten van hernieuwbare brandstoffen moeten daarom zo snel mogelijk opschalen. Maar hoe dan ook: varen wordt een stuk duurder.

Foto: Samskip

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu