De container, een van de beste uitvindingen ooit, is springlevend. Maar hoe groot moet hij zijn, hoe houd je hem licht en hoe verdien je er nog een beetje geld mee?
Cobelfret wil vrije toegang Vlissingse kade behouden
Cobelfret vreest beperkt te worden in zijn operaties door de aanleg van de Verbrugge Container terminal (VCT) in Vlissing...
Containervolume op Europa loopt terug
Geen piekseizoen en teruglopende volumes vanaf oktober tot in 2012.
Dat is de trend voor de containeroverslag in de Europ...
Containerschip vast op rif in Nieuw-Zeeland (+ foto’s)
Voor de kust van Tauranga is een containerschip van MSC op het Astrolabe rif gevaren. Een grote milieuramp dreigt.
Het sc...
Wegvervoer wil meer ‘vrije dagen’ voor zeecontainers
De Alliantie Zeecontainervervoerders wil dat reders en expediteurs de periode verruimen waarin containers op de terminal ...
Containerverhuurders overwegen gezamenlijke actie
De containerverhuurbedrijven die het slachtoffer zijn geworden van oplichting, overwegen gezamenlijk juridische stappen t...
“Maar enkele honderden containers per jaar vallen overboord”
Er vallen wereldwijd niet honderdduizend zeecontainers per jaar overboord van zeeschepen, maar slechts enkele honderden. ...
Vrees voor tekort aan containers is onterecht
Ondanks voorspellingen van rederijen zijn er in het piekseizoen en ook daarna genoeg containers beschikbaar voor verlader...
Cargotec ontwikkelt visie op containerhaven van de toekomst
Cargotec, dat zich bezig houdt met een zo efficiënt mogelijk transport en opslag van containers, heeft een visie ontwikk...
Containervaart lijkt onvoorspelbaar
De container is al zo’n halve eeuw het vervoermiddel bij uitstek in de lijnvaart. Vele voorspellingen werden gemaakt ma...
Tekort aan containers in piekseizoen dreigt
Sinds de productie van nieuwe containers in 2009 vrijwel stilviel, hebben rederijen en verladers te kampen met een krap a...