Wegvervoer wil meer ‘vrije dagen’ voor zeecontainers

De Alliantie Zeecontainervervoerders wil dat reders en expediteurs de periode verruimen waarin containers op de terminal staan of in het achterland verblijven.

Volgens de organisatie van containervervoerders over de weg hebben rederijen de afgelopen jaren steeds striktere afspraken gemaakt met hun klanten over de beschikbaarheid van containers. De klanten krijgen minder vrije dagen toegewezen om containers te vervoeren, te lossen en terug te leveren.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Inderdaad begrijpelijk. De klant kan ook de rederij in carrier haulage het vervoer laten doen. Heb je geen last van dergelijke kostenverhogende factoren.

4 dagen lijkt me trouwens ruim. Kwestie van vooruit plannen toch?

Geplaatst door: Hans van der Arend op

Goede brief, Vervoerders moeten regelmatig op vrijdag een lege container inleveren op de Maasvlakte en dan leeg terug en maandag morgen moeten ze leeg op naar de Maasvlakte om een container op te halen die het weekend is binnengekomen. Dit moet gecombineerd kunnen worden?? denk aan milieu!! congestie A15!! loze kilometers.

Geplaatst door: Gert-Jan op

Op zich een logisch verzoek. Echter…, en dit betreft zeer zeker de reefers, dan gaan containers weer langer op een terminal blijven staan, waardoor de yard-density omhoog gaat en de vervoerder uiteindelijk weer gaat lopen klagen dat zijn wagens zo lang op de terminal moeten verblijven.

Meer vrije dagen, prima, maar dan wel tussen afhalen en aanleveren op de terminal, niet OP de terminal!

Geplaatst door: Gerrit op

Heel begrijpelijk van de kant der Zeecontainervervoeders ! Maar wordt er ook rekening gehouden met het feit dat de container een kost-factor is voor de reders ?Zou het dan niet beter zijn dat de organisatie zich richt naar hun klanten om misschien een hogere zeevracht te betalen, en aldus meer vrije tijd te krijgen? Of naar de terminals die ongelooflijk hoge prijzen hanteren voor storage van de containers ?

Ludo Ghijsels

Geplaatst door: Ludo Ghijsels op
Wegvervoer wil meer ‘vrije dagen’ voor zeecontainers | NT

Wegvervoer wil meer ‘vrije dagen’ voor zeecontainers

De Alliantie Zeecontainervervoerders wil dat reders en expediteurs de periode verruimen waarin containers op de terminal staan of in het achterland verblijven.

Volgens de organisatie van containervervoerders over de weg hebben rederijen de afgelopen jaren steeds striktere afspraken gemaakt met hun klanten over de beschikbaarheid van containers. De klanten krijgen minder vrije dagen toegewezen om containers te vervoeren, te lossen en terug te leveren.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Inderdaad begrijpelijk. De klant kan ook de rederij in carrier haulage het vervoer laten doen. Heb je geen last van dergelijke kostenverhogende factoren.

4 dagen lijkt me trouwens ruim. Kwestie van vooruit plannen toch?

Geplaatst door: Hans van der Arend op

Goede brief, Vervoerders moeten regelmatig op vrijdag een lege container inleveren op de Maasvlakte en dan leeg terug en maandag morgen moeten ze leeg op naar de Maasvlakte om een container op te halen die het weekend is binnengekomen. Dit moet gecombineerd kunnen worden?? denk aan milieu!! congestie A15!! loze kilometers.

Geplaatst door: Gert-Jan op

Op zich een logisch verzoek. Echter…, en dit betreft zeer zeker de reefers, dan gaan containers weer langer op een terminal blijven staan, waardoor de yard-density omhoog gaat en de vervoerder uiteindelijk weer gaat lopen klagen dat zijn wagens zo lang op de terminal moeten verblijven.

Meer vrije dagen, prima, maar dan wel tussen afhalen en aanleveren op de terminal, niet OP de terminal!

Geplaatst door: Gerrit op

Heel begrijpelijk van de kant der Zeecontainervervoeders ! Maar wordt er ook rekening gehouden met het feit dat de container een kost-factor is voor de reders ?Zou het dan niet beter zijn dat de organisatie zich richt naar hun klanten om misschien een hogere zeevracht te betalen, en aldus meer vrije tijd te krijgen? Of naar de terminals die ongelooflijk hoge prijzen hanteren voor storage van de containers ?

Ludo Ghijsels

Geplaatst door: Ludo Ghijsels op