Wat is er met de Autobahn aan de hand, na al die jaren van achterstallig onderhoud? Duitsland, belangrijke handelspartner, voert mede daarom een tolvignet in, als Europa het goed vindt. De Oostenrijkers hebben die stap allang gezet.
Forse ververvoersgroei in Duitsland verwacht
Het goederenvervoer in en door Duitsland zal, in tonnen gemeten, dit jaar 3,5% groeien. Volgend jaar zal de groei 2,6% be...
Staking dreigt bij Deutsche Bahn
In Duitsland dreigt een staking van machinisten van Deutsche Bahn.
Machinistenvakbond GDL wil een structurele loonsverhog...
In juli 3% meer vrachtauto’s op Duitse tolwegen
In juli is het aantal door vrachtauto's gereden kilometers op Duitse tolwegen met 3,1% gestegen in vergelijking met een j...
Dit jaar al uitbreiding Maut naar meer Bundesstrassen
In de loop van dit jaar al wordt het net van Duitse Bundesstrassen waarop vrachtauto's de kilometerheffing moeten betalen...
Minder ongevallen op Duitse binnenwateren
Het aantal scheepsongevallen op de Rijn in Duitsland daalde vorig jaar van 241 naar 223.
Op alle Duitse binnenwateren ded...
Febetra: Belgisch wegvervoer op de tocht door hoge lasten
In de eerste helft van het jaar is het marktaandeel van Belgische wegvervoerders in het vervoer in en door Duitsland opni...
Gammele Duitse infrastructuur: trucks moeten langzamer rijden
Op steeds meer delen van het wegennet van Noordrijn-Westfalen moet vrachtverkeer langzaam rijden wegens de slechte staat ...
Rapport Bondsdag: Duitse tol personenauto’s strijdig met EU-recht
De tol die Duitsland wil invoeren voor personenauto's staat op gespannen voet met het Europese recht. Dat zegt het wetens...
Duizenden bezwaren tegen Duitse spooruitbreiding voor Betuwelijn
Tegen de uitbreiding van de spoorlijn Emmerich-Oberhausen, in het verlengde van de Betuweroute, zijn 8000 klachten van bu...
‘Duitse export naar Rusland daalt sterk’
De export van Duitsland naar Rusland neemt dit jaar door de sancties tegen Rusland naar schatting met een vijfde af.
Door...