Wat is er met de Autobahn aan de hand, na al die jaren van achterstallig onderhoud? Duitsland, belangrijke handelspartner, voert mede daarom een tolvignet in, als Europa het goed vindt. De Oostenrijkers hebben die stap allang gezet.
Hof noemt rijverboden Oostenrijk onrechtmatig
Het Europees Hof van Justitie heeft het rijverbod voor vrachtauto's met bepaalde categorieën lading op de Inntal-Autobah...
Vervoersgroei in Duitsland, binnenvaart verliest terrein
In de eerste helft van het jaar werden in en door Duitsland 12,4% meer goederen over de weg, het spoor en de binnenwatere...
Seacon neemt Duitse expediteur ICT over
Seacon Logistics heeft de Duitse expediteur ICT GmbH overgenomen. ICT, een bedrijf uit Neuss, telt negentig werknemers.
H...
TLN wil opheffing belastingvrijdom binnenvaart
Transport en Logistiek Nederland (TLN) is voorstander van afschaffing van de belastingvrijdom van binnenschepen op de Rij...
Düsseldorf werkt aan nieuw trimodaal logistiek park
Düsseldorf wil een nieuw, door binnenvaart en spoor ontsloten logistiek park aanleggen.
De geplande locatie is de Reisho...
Duitse oppositie ageert tegen proef met ecocombi
De Duitse oppositie gaat de proef met de ecocombi in dat land aanvechten.
SPD en de Groenen vinden dat er voor deze proef...
‘Noordrijn-Westfalen is havendeelstaat’
Met een overslag van 72 miljoen ton via Rotterdam is Noordrijn-Westfalen te beschouwen als een havendeelstaat.
Die boodsc...
Duitsland wil geluidsoverlast door verkeer fors terugdringen
De Duitse verkeersminister, Peter Ramsauer, wil dat wegverkeer in 2020 30% minder geluid maakt dan nu.
De geluidsoverlast...
Brussel akkoord met uitdieping Elbe
De Europese Commissie heeft geen bezwaar tegen uitdieping van de Elbe om de toegang tot de haven van Hamburg voor grotere...
Brussel keurt Duitse subsidies voor achterlandterminals goed
De Europese Commissie gaat akkoord met voortzetting van de Duitse subsidies om multimodaal vervoer te bevorderen.
Er komt...