Om de zoveel jaar is het crisis in de wereld. Deze keer is het geldstelsel geïnfecteerd door zogenoemde ‘rommelhypotheken’. De gevolgen zijn in de hele economie merkbaar. Zieke bedrijven gaan een moeilijke tijd tegemoet, maar ook gezonde bedrijven zijn niet veilig. Ook de transportsector zal voelen dat het duurder en moeilijker wordt om nieuwe initiatieven en bedrijven te financieren.
Duitse export en import stijgen in 2012 met zeker 6%
De Duitse export zal volgend jaar stijgen met 6% tot 1139 miljard euro, zegt de Duitse organisatie voor buitenlandse hand...
Eimskip naar beurs, opbrengst naar Icesave-schuld
Eimskip krijgt in de tweede helft van 2012 een notering op de beurs van IJsland.
Door de notering op de Nasdaq OMX Icelan...
Expediteurs somber over gang van zaken
Het gaat momenteel slecht in het Europese transport en de vooruitzichten zijn nog slechter.
De European Freight Forwardin...
Netelenbos (KVNR): ‘Druk op scheepseigenaren neemt toe’
Dit jaar is een beslissend jaar voor veel Nederlandse scheepseigenaren.
Door de gedaalde charterprijzen en de waardedalin...
Crisis bewees belang van logistiek
Logistieke voorraden zijn een goede graadmeter van de economische toestand, zegt hoogleraar Jan Fransoo. Het slot van dit...
‘Als je voorsprong hebt, wil je dat vasthouden’
'De Crisis’ bleek voor Rotterdam een ‘blessing in disguise’. Havenbedrijf Rotterdam greep de dip aan om zijn markta...
Crisis dwong tot nog meer transportefficiëntie
Bedrijven vielen om, andere gingen moedig voorwaarts. Mag het volgend jaar weer een beetje vrolijker worden?
Alle hens aan dek
De lijnvaart werd dit jaar geconfronteerd met een crisis van nooit geziene omvang. De schade werd zoveel mogelijk beperkt...
374 bedrijven over de kop
Het viel nog mee met het aantal faillissementen. Maar als de tarieven niet snel aantrekken, moet de grote klap nog komen.
De cijfers van 2009: rood, roder, roodst
De luchtvaartmaatschappijen hebben dit jaar meer dan een miljard euro verloren op luchtvrachtgebied.