Water en rails zijn volop aanwezig, maar de goederen gaan vooral over de weg in La France. Belastingmaatregelen moeten de modaliteitskeuzes beïnvloeden, en aan de infrastructuur wordt verder gewerkt. En dan is er nog de eindeloze soap over de (afgeschoten) ecotaxe.
Aanleg kanaal Seine-Nord levert zeker 10.000 banen op
De aanleg van het kanaal Seine-Nord zal directe en indirecte werkgelegenheid opleveren voor 10.000 tot 13.000 mensen.
Dat...
Files kosten Frankrijk jaarlijks 17 miljard euro
Frankrijk lijdt jaarlijks een schade van zeventien miljard euro door files. Dat blijkt uit een onderzoek van het Amerikaa...
Franse tol: Royal wil nu ‘péages’ laten bloeden
De Franse milieuminister, Ségolène Royal, wil onderzoeken of particuliere tolexploitanten een hogere bijdrage aan de Fr...
Franse trucktol nu geheel van de baan
De Franse kilometerheffing voor vrachtvervoer over de weg komt er niet. De heffing, al enige keren uitgesteld, is door mi...
Bas Group en Deny Logistics werken samen
Bas Group uit Etten-Leur is een samenwerking aangegaan met Deny Logistics uit het Belgische Rekkem.
Bas gaat met ingang v...
Acties dreigen tegen Franse tol wegvervoer
In Frankrijk dreigen acties van vrachtautochauffeurs tegen de geplande kilometerheffing voor vrachtverkeer.
De wegvervoer...
Franse tol andermaal uitgesteld
De Franse kilometerheffing voor vrachtauto's wordt andermaal uitgesteld. Ergens aan het begin van volgend jaar wordt deze...
Einde dreigt voor shortseadienst Bretagne-Gijón
LD Lines overweegt de ferrydienst tussen Bretagne en de Franse havenstad Gijón te staken. De dienst kan zonder subsidies...
Frankrijk plant verhoging dieselaccijns met vier cent
De Franse regering is van plan de accijns op diesel met in totaal vier eurocent te verhogen.
Er komt een extra accijns va...
Burgemeester Calais dreigt met blokkade haven
Burgemeester Natacha Bouchart van de Franse havenstad Calais eist dat Groot-Brittannië maatregelen neemt tegen de toestr...