Water en rails zijn volop aanwezig, maar de goederen gaan vooral over de weg in La France. Belastingmaatregelen moeten de modaliteitskeuzes beïnvloeden, en aan de infrastructuur wordt verder gewerkt. En dan is er nog de eindeloze soap over de (afgeschoten) ecotaxe.
Trucktol: Frankrijk op ramkoers met Brussel
Frankrijk riskeert een aanvaring met de Europese Unie over de tol die het land alleen aan buitenlandse vervoerders wil op...
Frankrijk denkt aan vignet voor buitenlandse vervoerders
In Frankrijk wordt gedacht aan een vignet om buitenlandse vervoerders op doorreis door het land aan te slaan voor het ond...
Ontwerper ‘écotaxe’ nu eens met herziening daarvan
De nieuwe Franse staatssecretaris van transport, Frédéric Cuvillier, is het er mee eens dat de kilometerheffing voor vr...
Franse kilometerheffing lijkt definitief van de baan
De kans is groot dat de Franse kilometerheffing voor vrachtverkeer, de 'écotaxe poids lourds', van tafel gaat.
Ségolèn...
STEF voert winst op naar 60 miljoen euro
STEF, de Belgische specialist in koel- en vriesvervoer over de weg, voerde vorig jaar het netto-resultaat op van 55,3 mil...
Lichte groei binnenvaart Frankrijk
Het vervoer over de Franse binnenwateren groeide vorig jaar 1% tot 7,9 miljard tonkilometer. De groei was vooral te danke...
Luchtvervuiling: vrachtauto’s moeten ver om Parijs rijden
Vrachtauto's die in de regio Parijs op doorreis zijn, wordt verzocht de Francilienne-route te volgen, de buitenste ringwe...
Toch akkoord over redding deel van Mory Ducros
Bij Mory Ducros, de wankelende Franse pakketvervoerder, is na een langdurige impasse toch een akkoord bereikt over een do...
Redding Mory Ducros in gevaar
De redding van de Franse vervoerder Mory Ducros is in gevaar gekomen, nu Arcole Industries, die delen van het concern wil...
Franse piloten dreigen hele maand mei te staken
De Franse pilotenvakbond SNPL heeft een algemene staking van piloten gedurende de gehele maand mei aangekondigd.
De bond ...